Storstädning

Att göra denna lördag:
  • Dammsuga nere/uppe
  • Dammtorka nere/uppe
  • Plocka undan nere/uppe
  • Skura toaletten
  • Plocka ur diskmaskinen
  • Stoppa ner i diskmaskinen
  • Diska övrig disk
  • Vattna blommorna
  • Putsa glasskivorna/spegeln
  • Slänga sopor
  • Sortera smutstvätt
I övrigt ska jag:
  • Betala räkningar
  • Organisera papper
  • Nagelvård
  • Shoppa en tröja jag sett på rean
  • Ta en promenad
  • Se Melodifestivalen hos mamma
  • Skaffa hemförsäkring
  • Ansöka om bostadsbidrag
  • Ringa Obergs


Bäst att sätta igång!

12:10 Phew, nedervåningen är så gott som klar. Fick just en rejäl flisa i vänster ringfinger, så nu tycker jag jättesynd om mig själv då det svider som tusan! Får leta fram ett plåster och fortsätta med övervåningen.

13:32 Struntade i plåsteret (hade inga) och forsatte min Askungetjänst. Är nära att ge upp för dagen nu, har hållt på i tre timmar. Men det blir fint! Tar nog den där promenaden nu...

Kommentarer:

1 Sara:

Så duktig du är med dina listor Anna :) Jag har en mental lista och den ser ut så här:

1.Plugga

2.Läsa mina böcker

3.Lära mig fakta till tentan

4.Studera

5.Korvstoppa information

6.Sa jag plugga..?

7.Allt annat (städa, motionera, laga mat, leka...)



Älskar att vara student <3







Kommentera här: