19 januari

Vaknade 04.30. Somande inte om. Petade på George tills han också vaknade.

Då kosten i George rum bestod av salt, peppar, tabasco och sojasås var det inget annat att göra än att sätta oss på de två bussarna som tog oss till San Clemente. Första prioritet var att äta frukost. Efter ett evigt snurrande och en halv Twix senare kom vi till ett ställe som såg lovande ut. Jag var alldeles för hungrig och beställde alldeles för mycket mat, men vi fick oss två små vita lådor att ta med och så var det problemet löst.

Nästa stopp var hos Ralphs matbutik för att ladda skåpen. 8 kassar senare kom vi ut för att upptäcka att vi just missat bussen, och nästa skulle gå om 58 minuter. Jahopp. Det var ju bara att ta fram kameran och plåta allt i vår närhet.
Tog inte lång stund förrän en man i 50årsåldern hoppade ut ur sin mäklarbutik för att starta en konversation. George frisyr avslöjar hans yrke och två minuter senare satt vi i mannens (Willy Wilson) metallicblåa porche på väg tillbaka mot basen. "Just being a good citizen" sa han till vakten och lämnade av oss några minuter senare. Jag vecklade ut mina ben igen, då jag suttit i "baksätet", tog hälften av kassarna och tackade för skjutsen. Väl inne på rummet igen fick jag lite jetlag och föll ihop på soffan en stund.

Kommentarer:

1 Nic:

Fin bild på dig & George! Ringer dig ikväll, är superförkyld men lyssna på hur du haft det kan jag allt :) xoxo

2 Josefin:

Ge oss mer om resan! Jag vill veta everything!

Kommentera här: