Julstök

Lussekatter har bakats (inte av mig dock, men av min duktiga lussekattsbakandemamma). Paket har även skickats iväg till USA, två paket till lillebror, två till George och två till Oberg.

I tisdags gick min styrservo på bilen sönder, i onsdags var jag på Liseberg med pappa, Anne och Alva. Strax efter luciakröningen lyckades lillasyster och jag klämma in Nyckelpigeåkning, kaninreseåkning, hoppsasteg, hälsa på Ulf samt upptäcka att tomten gått hem. Jag hade även fått order hemifrån att vinna på Anton Berg-hjulet så jag tänkte ska man göra det ska man göra det ordentligt och skuttade därför därifrån med en stjärnvinst. 2 kg praliner. No joke.

Torsdagen ägnades åt luciafirande på dagis. Eftersom jag fortfarande inte hade någon bil blev det en lång dag. 8-18 på dagis... Det gladde mig att luciakronorna fortfarande kliar.
Fredagen blev totalt-falla-isär-dagen. Längtan efter George och lillebror blev för mycket för den fortfarande billöse 21åringen, så hon föll ihop i en liten hög i en fotölj. En mamma och en Frida och några rårakor ett halvt dygn senare fick henne att inse att en resa till San Diego i januari är lösningen på det hela.

Lördagen vigdes åt julkort, änglar, smällkarameller, julkort, smällkarameller och julkort. Och smällkarameller. Pepparkakor, saft, silkespapper, toarullar, tejp, silverfärg och katthår blandades under 6,5 timmar i vårt kök tillsammans med mamma, tre katter min kusin Louise och hennes kusin Josefin. Cornelia avslutade det hela med att döda en crepp-pappersrulle. Den dog.

Sladden till kameran låg i ormbot under köksbordet. Där har den legat i flera veckor. Funderar på att måla den orange...prickig...

Kommentarer:

1 Sara:

Hehe, vilket julstök ni har haft, va underbart! Vilken otur du har med bilen tjejen, mkt på en gång. Hoppas den skall hålla sig hel ett lite längre tag sen iaf....
Längtan kan vara riktigt jobbig ibland, usch å fy, men ännu bättre blir d när vi sen får träffa dem. Du alldeles snart juh..
Kramar å ha en riktigt fin Jul. Hälsa mammsingen:)

2 Brorsan:

Jaa med neongröna prickar!!!! Då blir morfar stolt :P

Kommentera här: