Glittergegg

Först vill jag börja med att säga att jag har ingenting att göra med layouten på den senaste inläggen att göra, jag tror sidan jobbar sig för den bara krånglar till allting. Och Malin det är även därför det råkat komma likadana inlägg, jag har väl blivit sur när det inte funkat och råkat trycka på nån knapp lite för många gånger. När jag skrivit har det sett jättefint ut men när bloggen publiceras händer något mysko. Hoppas det går över snart, annars!!

Förgående kväll spenderades med Eva och Rebecca i U.Village. Eftersom det var onsdag var det konsert med ett nytt coverband (The Dudley Manlove Quartet). Låtar som "Your just to good to be true", "Dancin' queen" och "I will survive" revs av och jag käkade en fjärdedels vattenmelon. Blev dansnödig men eftersom lillebror är så svår att övertala får jag väl hålla mig till jul...
Beställde även en pedikyrtid hos InSpa, för jag har fått ett gammalt presentkort av Toddi på lyxpedikyr. Visst låter det glammigt?! Hon har haft det i snart två år, men aldrig använt det och jag har aldrig provat proffisionell pedikyr tidigare, så det blir ytterligare en ny erfarenhet.

Nya erfarneheter får jag hela tiden. Pontus hade sin kompis Michael över några timmar idag. Hon (ja du läste rätt, det är en hon) och Pontus kom bättre övernes än vad han och Olivia gjorde i måndags. De lekte i den lilla plastpoolen, målade med glittrig geggfärg, käkade svenska pannkakor (Michael fick i sig fyra stycken, Pontus stannade på tre) och avslutade det hela med filmen Skönheten och Odjuret. Oturligt nog för Michael kom hennes mamma och hämtade henne när halva filmen gått, så nu ser Pontus på resten. Sofia Källgren är bättre än den amerikanska rösten!

Om du inte har något bättre för dig kan du ju alltid försöka få ett 16 månader gammalt barn att sova middag samtidigt som dess storebror och storebrors kompis springer runt i huset och väsnas och ropar på dig att de inte hittar sina skor och att det är för varmt ute att de måste se på en film och andra diverse saker. Varje gång de kommer upp för trappan kommer nämligen barnet du försöker lägga att sätta sig upp och vara klarvaken...
Lösningen på problemet är att sätta på den förbannade filmen, göra en flaska med varm mjölk (jag vet mamma det låter rätt äckligt) och tryck in den i ungens mun. Då slocknar den på vå minuter. Om du sjunger för den.
Sen får du inte glömma att ha i bakhuvudet att köket ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig, med glittergegg, pankaksbitar, sylt, pannkakssmet, bunkar, kritor, teckningar, vispar och gafflar (ALLT sådär härligt kladdigt) och att du måste städa upp det alldeles själv i rask takt för att sen ha 7 minuter ledigt till din egen lunch. Turligt nog för egen del har jag vant mig vid kladd (kan du tänka dig det Johan).

För att fortsätta mina godisupptäckter - Hershey's Symphony Cremy Milk Chocolate with Almonds & Toffee Chips är något av det godaste jag ätit! Mumsfillibabba! Nestles Butterfinger är inte tokig den heller.

Kyra ringde tidigare idag för att fråga vad jag gör på lördagkväll. När hon och familjen var här i lördags på krabben pratade vi om att åka till en Drive-in bio, vilket jag aldrig tidigare gjort. det är ju sånt man bara ser i filmerna. Men på lördag ska jag få uppleva det i egen hög person. Det blir Pirates, för andra gången för min del, men det gör mig ingenting och nu kan jag ju ha lite i bakhuvudet och dubbelkolla vissa saker. Ska bli jätteroligt! Tror bara det blir jag, Kyra, Robert, Amanda och Robin men man vet aldrig med den här släkten...Hur som helst tycker jag det är skönt att känna mig som en i familjen, jag menar jag ska på bio med barnens kusiner!
Bör jag skicka den där namnlistan till dig än farsan? Eller hänger du med? Haha...

Kommentarer:

1 Sören:

Hej Anna!

Det må jag säga; pedikyr och amerikansk mat på både längden och tvären. Undrar hur du kommer att se ut om ett år!? Men det är nog ingen fara som du ligger i! Hunnit träffa Paris H ännu? Jaså inte. Nåja, det är nog ingen större förlust. Hälsa förresten Bill Gates syrra att jag hade nöjt mig med 1 miljard dollar med tanke på alla pengar han gått och skänkt bort. Och hur många Starbucks har du hunnit bocka av ännu? Du borde väl besöka sådär ett nytt ställe varje vecka för att hinna med allihop under ditt år därborta. Har de kaffekask? Annars tänker jag minsann inte komma till Seattle. Hursomhelst har jag varit i Stockholm nu med Mats och Simon Blide och lyssnat på "Sting" (fast Simon var på Gröna Lund). Det var trevligt. Har även bott i Herr Blides imponerande husbil samt badat i Vättern, det var 23 grader varmt. Dé du! Har du förresten badat i Stilla Havet ännu? Annars får du fixa det innan sommaren är över. Ha så kul!

Hälsningar

Sören

Kommentera här: