Glimtar av vecka 12 - 2017

Jajamen, den här veckan varvade jag VFU med universitetsföreläsningar. Fick vara med och rätta nationella prov, introducerades för examensarbetet, bråkade om ytterkläder med Freja då jag tyckte det var kallt (hon tyckte tvärtom) men kände mig dum bara en halvtimme senare då jag höll på att svättas rejält i min vinterjacka och började tro på att våren anlänt trots den kyliga morgonen.
 
 
När vi ändå är inne på ytterkläder så yttrade Freja en önskan om att få mörklblå fingervantar. Jag hittade mer svarta, gröna och mellanblå fingervantar. Okej. De fick duga. Fast de mörkblå fanns fortfarande kvar på önslelistan.
 
 
George och Freja spelade sällskapsspel, det är ju lite (mycket) av Georges grej. Däremot förlorar han alltid "Bamse och tjuvstaden", alltså varje gång utan att göra sig till.
 
 
Han och jag fick även några timmar barnfritt så vi passade på att luncha på stan (och köpa de där vantarna).
 
 
Och det där med att det bor en fyraåring hemma hos oss. Jodå, hon gör sig påmind.
 
Cindy-Lou Who och Joy hänger lite vid ugnen bara
 
Och det där med att följa trender och falla för grupptryck och liknande, det gör jag så gärna när det rör sig om våffeldagen! Och när det gäller att gå på bio, den här gången på Beauty and the Beast.
 
 
Och där var den veckan slut.

Kommentera här: