The big wedding day

Fredag 26:e juni
 
This was the big day! Dagen då Johanna och Brady skulle gifta sig. Vi gjorde oss i ordning och transporterades till hotellet. Freja ville mycket hellre ta på sig badkläderna och hoppa i poolen igen men det passade inte riktigt in i tidschemat och hennes cupcake-klänning lämpade sig inte för poolaktiviteter. Taskigt nog så såg hon poolen precis hela eftermiddagen bakom glasväggarna och kunde inte förstå varför hon inte fick bada.
 
Far och dotter
 
 Utomhusbröllop
 
 Väntar och väntar och väntar
 
Alla deltagare samlade ihop sig, Freja fick sin korg med blomblad i ena handen och höll stenhårt i Leo med den andra och så gick de målmedvetet på gången till allas ååååhande och aaaaahande.
 
George & Jenna (mamma till Leo) och Freja & Leo
 
 Here comes the bride
 
 Bruden hade sin Man of honor Evan och sina fem systrar på sin sida
 
 Även som brudtärna är man fortfarande mamma först
 
Både Leo och Freja blev uttråkade under cermonin (som inte var lång på något vis), på raden bakom mig hörde jag Kelly (Johns fru) säga "Stop eating on your brother's foot Moses" följt av skrik från 6 veckor gamla Jonah som blivit tuggad på av sin 2,5-årige bror och sen vips var det över och cocktail hour började med tilltugg.
 
Bruden och alla hennes syskon, första gången alla var på samma ställe sedan...var det 2006..?
Från vänster: Jessica, Erik, George, Jill, Brady, Johanna, Maddy, Thomas (i hatt), Peter, Torin, John och Jenna
 
Medan brudföljet försvann med fotografen (jag hörde rykten senare om att Freja plockat blommor och lagt i sin korg istället för att strö ut bladen som var tanken) knaprade jag på kex och skinka.
 
Nom nom nom
 
Brudföljet kom tillbaka och det var mingel, mer kexätande och spontandans med Haley och barnen.
 
Man kan säga att mitt skärp var för stort ja
 
 
Så var det då dags att samla oss i lokalen innan middagen började. Barnen hade fantastiskt roligt både vi målarbordet och på dansgolvet och foton i olika konstellationer knäpptes. Jag hann ta mig igenom förrätt och varmrätt men vid 19:40 fick jag ta mig tillbaka till huset med en jättetrött dotter (hon kröp upp i mitt knä och sa att hon ville hem och sova). Såg tårtan åtminstone. De andra fortsatte i några timmar till med dans.
 
Gene och Deborah (brudens föräldrar) och deras barnbarn
I Genes famn: Leo. I Deborahs famn: Jonah
På golvet från vänster: Gabriel, Enoch, Moses, Felix, Nicco och Freja
 
Tårtan och poolen
 
Och där var den stora dagen över. Nu var de gifta ♥
 
 

Kommentera här: