Vårtterminen har officiellt börjat

Idag drog vårterminen igång på allvar- tillbaka i skolbänken på lärarprogrammet. Nu har jag tre terminer av svenska som andraspråk framför mig (och sedan sista pedagogikterminen). Fyra terminer till examen. Januari 2017. Låter som en evighet i mina öron (hör ni hur studiemotiverad jag är..?) Jobbar lite parallellt med den där C-uppsatsen i engelska också.
 
Försöker piffa upp tillvaron med överstrykningspennor, hålslag, pärm med färgglatt register, hämtat ut mitt studentkort, laddat ner PDF-filer, hämtat ut en astjock och dyr kursbok, försökt låna en annan bok men det var det tydligen fler som tänkt (fail) och efter en dag ligger jag i fas med vad jag ska ha läst. Score!
 
Att Freja gått och blivit jättesjuk med feber, universums jobbigaste hosta och bara vill sitta i soffan och se på film och inte äter någonting och någon av oss MÅSTE sitta brevid henne gör det dock liiiiite knepigt att få ihop övriga vardagen. Sedan jag kom hem har vi sett Mamma Mu, How to train your dragon, Nalle Puhs jul och de första tre avsnitten av Pippi Långstrump. Tur jag har självstudier imorgon. Lär bli en hostig natt med många uppvak (precis som förgående natt).
 
Passerkort/bibliotekskort/kopieringskort

Kommentarer:

1 Catharina:

Lycka till med pluggandet kära du!!!

Kommentera här: