5 europeiska städer jag vill fotografera igen

Jag har varit i alla dessa städer men skulle vilja besöka dem igen. Med en bättre kamera, med en bättre kunskap om hur jag kan använda min kamera, för att återuppleva en del favoriter, för att upptäcka nya favoriter och för att få mer tid i städerna.
 
1. ROM, Italien
Jag var där under en dag i augusti 2010, uppenbarligen alldeles för kort (semestern var egentligen i Terracina). Jag vill se mer, hinna stå i kö till Colosseum och äta mer glass. Då hade jag en kompaktkamera från Olympus. Många foton men kvalitén..?
 
 
2. LONDON, England
Senast jag var här var 2005, strax efter studenten. Med en HP-kompaktkamera och inte riktigt lika flitig med att hala upp kameran i tid och otid.
 
 
3. PARIS, Frankrike
Jag var tolv år och nu snackar vi inte en enda digitalkamera. Kamera med film. Det gick ju det med. Men det blev inte speciellt många foton. Eller kan det varit så att jag inte ens hade med min egna utan ansvaret låg på mamma att fota hela resan..? Så var det nog nu när jag tänker efter.
 
 
4. BARCELONA, Spanien
Här var jag en eftermiddag år 2002, jag skulle precis sluta nian och hade en kamera med film i. Hela rullen användes (i Lloret de Mar), men ändå, vad kan det ha varit, 24 foton från en hel vecka?
 
 
5. EDINBURGH, Skottland
Besökte staden 2003, sommarlovet mellan ettan och tvåan på gymnasiet. Samma kamera med filmrulle som i Spanien. Visserligen hade både mamma och lillebror också med sina så jag tror vi har bytt foton med varandra för att få ett större spann.
 
 
 
Vilka europeiska städer skulle ni vilja göra återbesök i?

Kommentarer:

1 Jess:

Haha alltså, här har jag gått runt hemma den senaste veckan och sagt att jag vill åka tillbaka till Paris, Barcelona och Rom, och så lägger du upp det här?! Överst på listan för mig står dock Nice, med Paris på en stark andra plats.

Svar: Great minds think alike! :)
Anna WK

2 s p i n d e l t j e j e n:

Vackra foton!!
Skulle också vilja åka tillbaka till Rom - älskade den staden! :)

Svar: Inte mina foton! Pinterest, pinterset, pinterset!Skulle sitta fint att åka tillbaka till Rom med dig och dina fotokunskaper <3
Anna WK

Kommentera här: