På en filt utanför Alingsås

Det var väldigt vad värmen steg. Vi blev bjudna till goda vänners sommarstuga på "sommarfest" med trädgårdshäng, bad i sjö, tilltugg, mat och tårta. Sådär helt utan anledning mer än att ha det trevligt.
 
 
George, Freja och jag slog läger i skuggan av en stor buske medan de övriga hamnade under ett partytält. En del spelade kubb, andra åt vindruvor på löpande band och en och annan fotboll rullade över gräsmattan.
 
 
Det ryktades om en badplats borta vid sjön så större delen av gänget traskade dit. Badplats vet jag inte om jag vill kalla det, men min vikingadotter skulle absolut bada på stenig botten i det kalla vattnet. Och det var nog bra att hon fick kyla ner sig några grader för hallå vad varmt det var. Trots att jag höll mig i skuggan hela dagen, hade keps, glasögon och drack stup i kvarten fick jag ändå huvudvärk mot dagens slut. Jag är så himla klen!
 
Inte lika förtjust pappa
 
Molly
 
Svensk landsbyggd på sommaren är bra vacker
 
Och det här med gräsmatta. Min unge tycker absolut att vi ska skaffa en. Kanske kan rulla ut lite direkt i vardagsrummet..? Eller det kanske inte hyresvärden blir så glad åt... Tur vi har en stor gräsmatta utanför huset.
 
 
Svensk sommar är absolut fin och vacker och härlig och om det kunde sluta vara 30 grader och lite mer åt 23 skulle även jag vara nöjd.

Kommentarer:

1 Jess:

Så härligt ändå! Freja har helt rätt i det här med gräsmatta, bra grejer det där :)

Kommentera här: