Komsi komsi lilla torsdag

Väcktes 05:15. Barnet fick välling och somnade så småningom om. Det gjorde inte jag så när hon vaknade för dagen vid 07:15 var det bara att gå upp. Kul. Jättekul verkligen. Jag blir ju så himla trevlig när jag fått fem timmars sömn... Vintertid verkar inte vara vår grej, så i ett försök till att reboota ungen med två middagsvilor istället för en (så att hon inte somnar vid sju på kvällen utan återgår till åtta) gick...helt åt skogen. Hon gnällde och surade och skrek och höll på och somnade sedan vid elva - precis som hon gjort de senaste veckorna. Men än finns det hopp för hon sov bara i 45 minuter isället för de vanliga två timmarna så i eftermiddag kanske vi kan komma rätt trots allt.
 
I ett desperat försök till att känna mig som en människa är jag nu ensam hemma och vet inte riktgit hur jag ska disponera den här tiden. Äta? Duscha? Sova? Plocka ur diskmaskinen? Hetsäta det sista av chokladen? Surfa runt på Pinterest? Betala räkningar? Ringa Försäkringskassan? Dammsuga? Det glamourösa småbarnslivet bjuder på så många möjligheter.
 
Helst av allt vill jag bosätta mig i hallen och invänta brevbäraren då jag har ett paket från England som ska komma på torsdag. Men jag tror inte resten av familjen går med på det.
 
Och det kan bero på sömnbrist men jag tyckte det här var så roligt att jag skrattade så jag grät:

Kommentera här: