Det här heter Naturen

Oj en sån dag vi har haft. Hängde på låset hos IKEA i Kållered för att köpa ett till vindskydd till balkongen (jag var där igår och köpte ett trots att jag visste att jag skulle ha två - hjärnsläpp). Hur som helst, vi skulle ha ett blå- och vitrandigt. De hade 38 stycken orange- och vitrandiga. Inte ett enda blått kvar. Åkte till IKEA i Bäckebol istället. Nio orangea och noll blåa. Suck. Ett räcker nämligen inte. Ska sitta det på insidan av balkongräcket så vi slipper se den fula plåten.
 
Hur som helst, efter två IKEAbesök, mjukglass och storhandling på Ica Maxi kom vi hem med ett hungrigt barn. Hon mumsade i sig pannkaka helt på egen hand och George och jag festade till på en vattenmelon (och annat också naturligtvis).
 
Så var det dags att gå ut i det fantastiska vädret. Det är inte första gången Freja bekantar sig med gräs, men inte långt ifrån. Tanken var att ta några foton med såpbubblor men de blåste i ungefär precis ALLA riktningar utom just där kameran var. Nåväl.
 
Busbebisen

Freja tuggade på såpbubblorna istället

Mmmmm, vattenmelon
 
Nöjd bebis

Kommentarer:

1 Jess:

Jag som inte ens anser mig vara en bebismänniska tycker det där ser himla mysigt ut.

Och hur smart var inte idén med vinsskydd för att dölja plåten då? Har funderar på vad jag ska göra åt den fula plåten i två år utan framgång. Känner mig lite dum nu, haha.

Svar: Ja lycka till att hitta blå/vitrandiga. Hela Sverige vill tydligen ha just dem och inte de fula orangea. Och vi slog till efter tre år med betonggolv och köpte trätrall! Trögstartad, javisst!
Anna WK

2 Jess:

Trätrall skulle jag med vilja ha, snålheten slog dock till så vi har plastmattor istället. Funkar okej, betydligt varmare och skönare att gå på än betong åtminstone.

Svar: Ja efter tre år så fick jag ett ryck, la ut 450 spänn och vips så vill jag vara på balkongen.
Anna WK

3 Jess:

450 var ju ändå helt okej, för vår balkong hade det närmat sig tusenlappen. Men ja, skönt att ha fixat så man trivs på balkongen nu när sommaren ändå verkar infinna sig :)

Kommentera här: