Project Life

För någon vecka sedan bestämde jag mig för att ta reda på vad det här Project Life är som cirkulerar i scrapbookingvärlden. Jag blev helt fast med en gång! Kvinnan bakom konceptet, amerikanska Becky Higgins, är numera min idol. Hennes idé är att trots tidsbrist/noll inspiration men med en vilja att ändå dokumentera sina minnen så finns sedan 2009 (ja jag är lite efter) en lösning. Allt du behöver är:
 
 
Album + Core Kit + Fotofickor från Beckys webshop och så dina foton och en penna. Svårare än så behöver det inte vara. Självklart går det att sväva ut med dekorationer om man vill/hinner/har lust, men det går alldeles utmärkt att skippa det också. Kravlöst scrappande. 
 
Orginalidén är att göra ett album om året. Ett uppslag i veckan med vad man gjort. Hur man väljer att organisera det hela är upp till var och en. Veckovis, månadsvis, en gång i kvartalet eller som en kvinna som satte sig på nyårsdagen och fick ihop hela sitt år under en dag. Man väljer själv. Eftersom det nu är mitt under 2013 och jag inte vill börja i uppförsbacke med att försöka komma ikapp det här året så finns det även andra kit.
 
Och nu har jag världens bästa sambo som har beställt ett startkit till mig i sommarpresent (Baby edition for her)! Freja ska få sig ett album med sitt första år. Jo, det går naturligtvis att göra budgetvarianter på det hela med ett eget album och andra plastfickor och skära till egna kort osv. I mitt fall hade det funkat i kanske två veckor. Sedan hade jag gett upp. Och för en gång skull skulle det vara roligt att inte göra en budgetvariant av någonting utan faktiskt få ta del av "det riktiga". Och det får jag nu!!
 
Så jag går nu och längtar och trånar som ett litet barn på att få hämta mitt paket (som skickas från UK). Under tiden tittar jag på Beckys videos, inspireras och dagdrömmer lite.

Kommentarer:

1 Jess:

Åh, så kul! Ska komma ihåg det till nästa år, lär väl ändå ta mig sex månader att välja färgtema, haha.

Svar: Perfekt att önska sig i julklapp!
Anna WK

Kommentera här: