Att åka spårvagn med barnvagn i rusningstrafik

Fikan hos Linda var jättemysigt. Hemgjorda scones, hemgjord kladdkaka, hemgjord banankaka, hemgjord lemon curd, hemgjord saft, hemgjord fikonmarmelad, ja men ni fattar grejen. Att Freja endast kräktes två gånger på tre timmar måste ju dessutom varit något slags rekord.
 
Freja hemma hos Linda
 
Så var det det där med att åka spårvagn tvärs över stan i rusningstrafik med en bebis i barnvagn. Nervigt!
 
Jaha ja då ska vi se här, ja men såklart är det en spårvagn utan låggolv, okej, det kan funka om jag backar upp, nämen oj en hjälpsam mamma, tack tack, jasså jag var inte ensam med barnvagn, två till ska stå och knô, nä men jag tar väl och sätter mig på ett säte lite snett framför så att jag kan sitta vriden så att jag ser min vagn, jasså jaha nu blev det visst knôfullt, hej lilla tanten vill du sitta innanför mig, nej jag vill inte flytta in, men herre gud måste den här människan stå med sin ryggsäck i mitt ansikte och måste den där ungen hosta rakt ut hela tiden och kan du sluta flytta dig så att din ryggsäck är i mitt ansikte hela tiden, men måste alla stå just precis här när det finns platser längre in, men kan du TA BORT DIN RYGGSÄCK, eeeh ska jag ta och åka några extra hållplatser så jag slipper brotta mig av den här spårvagnen, men nej vad töntig jag är, klart jag ska gå av på min hållplats, eller det kanske vore trevligt med en liten promenad, men lägg av gå av människa, ja hej hej ursäkta nu ska jag gå av, nej jag ska ha av min barnvagn också, ja tack snälla för hjälpen, men flytta på dig dumma skolungdom du är inte ett spöke som jag kan gå rakt igenom, ojoj nu gäller det att hänga med här, hoppla måste blippa ut med mitt kort också, ja tack så hemskt mycket för hjälpen med vagnen. And scen.
 
Att Freja sov prick hela vägen från det att vi gick på spårvagnen tills det att vi klivit av hjälpte visserligen. Hon slog upp ögonen när vi promenerade över spåren. Duktiga unge ♥

Kommentarer:

1 Sandra:

Åh, jag känner med dig. Tunnelbana går alldeles utmärkt att åka med barnvagn, men i dagarna ska jag åka buss till en väninna och på de bussarna är det endast höga trappsteg upp. Jag drar mig lite för det bara av den anledningen... Ska försöka undvika rusningen dock, men som vi tjattrar så lär jag väl glömma av tiden ;-)

2 MalinB:

Hahaha

3 Jess:

En sådan fika hade man ju inte tackat nej till, jisses så gott det låter alltihop.

Svar: Det var det också :)
Anna WK

4 Sandra:

Jag håller med, det blir mycket krångligare med kollektivtrafik. Tyvärr har jag inget körkort så det är enda sättet för mig att ta mig (eller gå, eller flirta med mannen ;-)). Aston har faktiskt gallskrikit en gång på tåget... mindre kul, och han lyckades dessutom få med sig en annan unge, haha. Det var som "tur" var en längre resa så det fanns tid att slänga fram tutten och amma även om det kanske inte var det jag ville göra på tåget.

Svar: Ja det är inte lätt, blir nervös bara jag tänker på ATT det kan hända. Planerar att åka tåg upp till Stockholm i sommar och funderar redan på allt praktiskt med barnvagn och hela grejen. Det är ju ändå lite över tre timmar. Som tur är ska sambon också med så vi är ju två i alla fall.
Anna WK

Kommentera här: