Gul i hela ansiktet

En sån bra dag det har varit idag. Började med att byta ut kanelen i Frejas gröt mot kardemumma istället för hon fick lite röda "utslag". Hon smaskade glatt i sig hela portionen (om man nu kan kalla en halv matsked för portion).
 
Kräkbebisen behövde sedan bada och för en gång skull så förvandlades hon inte till en vrålapa. Både George och jag var sådär klämkäcka och superglada och gjorde allt för att hon skulle hålla humöret uppe och även om vi kände oss urlöjliga så funkade det.
 
 
En stund senare promenerade vi in till stan i det sköna solskenet. Köpte en mössa till Freja och så utnyttjade vi ett presentkort hos Almedals Magasinet som Freja fick som nyfödd. Lovar att visa! Svängde inom Nordstan för att försöka utnyttja ett presentkort hos Lekia också, men just de två grejerna vi var ute efter idag hade de inte. Oh well. Finns ju massa annat bra där så det blir säkert utnyttjat inom en snar framtid ändå.
 
 
Tog spårvagnen hem och delade en mango med den lilla människan. Så himla roligt att se henne gilla något så mycket! I över 20 minuter höll hon på att gnaga, suga och slemma på den stora kärnan. Hon och matstolen var helt täckta av mangokladd när jag till slut tog bort den. Gul i hela ansiktet!
 
 
Nya kläder på och hej då till George som jobbar extra ikväll. Freja låg och stirrade på mig medan jag vevade runt framför Wii Active i 20 minuter och somnade sedan UTAN väderkvarnsfasoner vi åtta.
 
 
Fick sms från George om att jag inte skulle borsta tänderna så nu sitter jag spänt och väntar på att han ska komma hem!

Kommentarer:

1 Mia:

Oooh, så spännande! Han har med sig nåt gott hem.... Undrar vad?

Svar: Det var nybakt bröd från restaurangen :) MUMS!!
Anna WK

2 Jess:

Låter som en riktigt härlig dag :)

Kommentera här: