EFIT - Julafton

Freja tyckte det var morgon 04:27 och somnade inte om förrän 06:45, därav den något trötta minen efter duschen.
 
De här två hade fortfarande sovmorgon medan jag fixade "det sista" (griljera skinka, ta fram dagens kläder, packa mat och paket och annat jox).
 
Vakna och påklädda och dags för ett par paket.
 
Vi promenerade hem till min morfar och mötte upp med mamma och min fadder/gudfar.
(Vad varje förälder har i sin kameraväska)
 
Dags för julfrukost i morfars kök.
 
I väntan på att mina kusiner skulle komma. Freja provsatt varenda stol och fåtölj.
 
Julklappsutdelning. Mycket bra skörd i år.
 
George, Freja, jag och mamma gick hem till oss igen. Freja somnade på två minuter.
 
George gick också och lade sig så mamma och jag fick se Kalle och dricka glögg i lugn och ro. Sedan passade vi också på att sova i några minuter.
 
Alla är vakna igen och Freja fick ett paket vi glömt under vår gran.
 
I bilen på väg mot mina kusiner (15 minuters bilfärd).
 
Hemma hos mina kusiner. Tradition är att två personer tänder tomtebloss i granen. I år blev det Louise (kusin) och Louise (lillebrors fästmö).
 
Freja fick syn på min äldsta kusin (jag har bara två) som skulle vara tomte hos grannen). Annars satt vi och fikade och drack glögg och julmust.
 
Då lillebror och Louise firat hos hennes familj på dagen var det först nu på kvällen vi delade paket med dem. Freja fick en pulka.
 
Äntligen dags för julbord! Min favorit är rostbiffen.
 
Älskade, fjantiga lillebror.
 
Hemma hos oss igen. Freja sover och jag ser sista avsnittet av julkalendern.
 
Julklappspyjamasen är på och jag är redo att säga god natt.
 
GOD JUL

Kommentera här: