Spårvagnar, reflexer och eventuellt en bärsele

Så vi hälsade på kontoret tidigare idag. Kul att se hur de har det nu för tiden i de mycket mysigare lokalerna. Och vi blev bjudna på köpemuffins med maräng på toppen!
 
När vi senare skulle åka hem skulle jag ta spårvagnen själv (George skulle till jobbet). Nu finns det fyra olika sorters spårvagnar här i stan. En jättegammal med mycket smala manuella dörrar med trappor överallt, en gammal med automatiska dörrar med trappor överallt, en halvgammal med låggolv på mitten och så den nya italienska med låggolv överallt. De med låggolv är att föredra när man är ute själv med barnvagn så självklart kom det bara vagnar med dumma dörrar och dumma trappor och dumma människor som skulle hem från sina jobb (klockan var strax efter fem).
 
Big Glenn tidigare ikväll
 
Så jag tog en italienare till Korsvägen och promenerade hem därifrån och hela vägen tänkte jag på reflexer.
 
Note-to-self: Köp fler reflexer! De insydda i vagnen räcker inte även om de fyller sin funktion.
 
Och Freja var en superunge hela tiden dvs sov hela vägen hem. Tur det, jag hade inte velat amma på St. Sigfridsplan. Nu ska jag spendera resten av kvällen med att uppdatera min e-mail tusen gånger i minuten, har hittat en bärsele på blocket som jag VILL ha så jag hoppas säljaren ska mejla tillbaka a.s.a.p!
 
Gullungen igår

Kommentera här: