Befogat att äta godis till middag

Sjutusen vuxenpoäng till mig, jag har idag ansökt om föräldrapenning. Funderar nu starkt på vad för barnsligheter jag ska ta till för att kompensera detta. Inte för att jag har något emot vuxenpoäng (vem vill leva kvar som tonåring resten av livet?) men det känns mer motiverat att äta Jelly Beans till middag då.
 
Fast det kommer jag inte göra för jag gjorde massor av köttfärssås igår som det fortfarande finns kvar av. Se där, fler vuxenpoäng. Att jag dessutom har lunchlådor och fikabröd i frysen, att bebiskläderna är tvättade och vikta och inlagda i storleksordning och att vi idag köpte mestunna plastpåsar för framtida bajsblöjor känns väl inte så omoget det heller.
 
Blöjtårtan är förresten uppackad och bokhyllan försöker nu att få dem platta.
 

Kommentera här: