Bland halvätna mackor och kräkiga pyjamasar

När man vaknar för dagen vid elva och solen går ner vid fyra, då blir dagarna väldigt korta. Det känns med andra ord som om jag inte får gjort ett enda dugg. Någonsin.
 
 
Men idag när det enda som fanns till frukost var skalken på brödet, då ställde jag mig och bakade frallor. Doftade gott i hela lägenheten (som är i saneringsbehov). Fattar inte hur det kan bli så stökigt på bara ett par dagar. Stövlar, skötväskor, blöta frottéhanddukar, diverse glas, bebisstrumpor, halvätna mackor, kräkiga pyjamasar, presentpapper och obetalda räkningar i en enda röra.
 
Var iväg och hälsade på på kontoret i eftermiddag. Freja uppförde sig exemplariskt där vi satt och åt donuts och gullade med hennes små fötter men tog igen det när hon kom hem. Visserligen skönt att kunna vara ute offentligt med henne utan att behöva oroa mig över att hon ska vråla över hela spårvagnen men varför måste hon hålla på och knorra och gnälla och sura och kräkas heeeela kvällen för att kompensera? Just nu har hon pyjamas nummer fyra på sig för kvällen och låter som en knarrig dörr med inslag av arga kattvrål.
 
(Eller nej det gör hon inte alls för jag blev tvungen att ta upp henne och sätta henne i bärselen för att hon till slut skulle somna. Så nu snarkar hon med näsan mellan mina bröst).
 
Tidigare ikväll (bara pyjamas nummer två) under ett par minuter när hon faktiskt sov bredvid mig på soffan.

Kommentarer:

1 Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen:

Hoppas natten blev bra iaf... och vad skönt att hon "uppförde sig" under dagen - så var Emma också när hon var liten... ;)

Svar: Natten blev sådär... Det är först nu under kvällen som hon kommit till ro och legat och gullat sig i mitt knä en lång stund. Men så är det väl. Bra dagar, dåliga dagar :)
Anna WK

Kommentera här: