Femkamp på Liseberg

Efter Heaven 23 fortsatte vi eftermiddagen igår med ett besök på Liseberg - femkamp stod på schemat. Först ut hade vi luftgevärsskytte. Pappa och lillebror fick exakt samma poäng och jag hamnade några bakom. Vidare mot Huggkubben där jag tog revansch genom att vinna.



Nästa stopp var Waterball där pappa och jag lyckades få i 16 bollar var. Lillebror stannade på 14 och låg nu sist (trots att det var hans födelsedag vi firade).

 

 

Vidare mot Biljakten där jag förlorade jättemycket och så avslutade vi med att skjuta slangbella på burkar. Både jag och lillebror lyckades får ner exakt noll burkar medan pappa visade talang på att få ner hela sju stycken och vinna en spiralorm. Den sitter nu och väntar på att bebisen ska komma ut i oktober. Pappa är stark motståndare till mjukisdjur och ville absolut inte ha med den hem.

 

Spruta vatten i ett minilitet hål gick ju inte så lysande för egen del

 

Åh, så fint

 

Efter en mjukglass, lite gloende på de gröna kaninerna och noll i vinst på lyckohjulen drog vi oss mot utgången. Solen hade gått i moln igen och det började bli riktigt kallt. Vi tog vagnen tre stopp hem till mig, sa hej då och så gick jag och sov middag några timmar senare än planerat.

 

Hej då Liseberg!

Kommentarer:

1 sellwins skönhetsblogg:

Verkar riktigt roligt med femkamp på liseberg aldrig provat det :)

2 sara:

Ja det förstår jag det för dom ser riktigt mumsiga ut! :)



kul med femkamp, och lite andra saker på liseberg! :)

Hoppas du får en trevlig valborg!

3 Nina:

Å, vad gemytligt det låter! Sånt där brukar vi också göra fast på tivoli i Köpenhamn. Men jag blir ganska arg om jag inte vinner...och let's face it...det händer ju ibland.

Kommentera här: