Uscados nästa?

Hemma hos oss har vi sedan ett par veckor tillbaka en omfattande städlista.

Mest för motivation. Om allting redan är uppskrivet så är det bara att gå och kryssa i att man har gjort det (om man nu har det).

Lite för att ha koll på när blommorna vattnades sist och senast mikron skurades.

Lite av ett tävlingssystem (flest kryss vinner. Oklart vad man egentligen vinner. Kanske borde börja med uscados).

Lite av ett utpressningssystem (har jag gjort tio grejer på listan kan jag lägga mig lite martyriskt på soffan och få George att gå ut med returkartongerna, för det är något av det tråkigaste jag vet).

Kommentarer:

1 L i n n e a s b l o g g:

haha vad smart!



svar: Jaaa det känns jättebra=) hopppas du haft en fin helg! kram

2 Anna tecknar och målar:

Smart system! Skulle vara något hemma hos mig och min sambo :P



Svar: Tack så mycket för din fina kommentar! :)

Kommentera här: