Fancy dinner

I fredags efter två frukostar gav jag och Sara oss ut på stan. Promenerade igenom Linné och Haga och stannade i varenda inredningsaffär för att ååh:a och aah:a lite innan vi tog oss vidare mot de mer moderna kvarteren för att köpa en mössa till mig. Verkligen på tiden då jag slarvade bort min tidigare mössa förra vintern och sedan dess har gått runt med en av Georges mössor i väntan på att Sara skulle komma och styra upp det hela.


Ett besök på Subway, en kökskniv från Åhléns, rödvin från Systemet och en sväng in på Hemköp senare var vi på väg hem för att grädda våfflor. Mamma kom på besök och efter mätta magar gav Sara och jag oss ut igen för att införskaffa oxfilé. Inte så lätt som man (dvs. jag) kan tro.


Lillebror och Louise dök upp vid halv nio och det blev en ordentlig festmåltid med hasselbackspotatis, oxfilé, sallad sås och chokladfondue. Otroligt gott och otroligt trevligt, tack snälla för denna kväll! Vid två gick ögonen i kors på oss alla (utom George som hade somnat tre timmar tidigare) så vi andra bäddade ner oss och somnade utan några som helst problem.

Kommentarer:

1 Myaraq - den där lilla svenskimån:

Oj. Sjukt mysigt ju. Erat kök ser nästan ut som ett sånt kök som gör god mat av sig själv!



Du vad heter den där dundersöta affären?

Kommentera här: