Seattle, Detroit, Amsterdam, Göteborg

Efter några (få) timmars sömn åt jag min sista blåbärsscone, en key lime yoghurt från Tillamook och så bar vi ner väskorna till Athenas (Pauls syster) bil. Det var dags att åka mot flygplatsen och ännu än gång säga hej då till min andra hemstad. Det är faktiskt femte gången jag har hälsat på den sedan mitt au pair-år var över.

Bye bye Seattle

Lyckades checka in våra två fullproppadeväskor med ett kilo under maxgränsen på vardera, tog av oss skorna och gick igenom säkerhetskontrollen. Avgångstiden var 13.37 eliiiiit (som Wow-Jocke skulle ha sagt) och vi landade några timmar senare i Detroit. En mycket trevlig flygplats om jag får säga det själv. Hur ofta åker små röda tåg omkring bland konstträd och fontäner?

Our plane to Amsterdam

Trains and trees in Detroit, I like it!

 

Right before we left the ground


Den här gången fungerade åtminstone mina hörlurar till filmen, så jag glodde på Just go with it med Adam Sandler och Jennifer Aniston för att få tiden att gå. Vi fick exakt samma platser som vi hade två veckor tidigare. Lyckades sova i närmre fyra timmar och så var det frukost och dagsljus. Några timmar senare gick vi äntligen ner för landning i Amsterdam.

 

 

Amsterdams flygplats är skittråkig och där satt vi i två timmar och väntade på sista flygplanet för den här resan (sjunde för George). Grimaser, bilder på min egen fot, film på automatiska persienner, förlöjligande av datorrösten som ropar ut meddelanden och en släng av trötthet senare satt vi till slut på det lilla planet mot Göteborg.

 

My own foot

 

Att få se skogen och sjöarna runt Landvetter kändes väldigt skönt och för en gång skull dök alla väskor upp på rullbandet. En snäll mamma stod och tog emot oss med en kylväska full med mat.

 

Dear old Sweden

 

Då var denna resan slut.

 

 


English: After a few hours of sleep I had my last blueberry scone and got into the car. This is the fifth time I am saying goodbye to Seattle after my au pair year was over (2007).

 

Seattle to Detroit, Detroit to Amsterdam (where we were super bored) and Amsterdam to Gothenburg. Our bags actually showed up for once and my mom picked us up with a cooler full of food.

 

Trip over.

Kommentarer:

1 Myaraq:

välkommen hem!

2 zaaandra:

7fin blogg:)

ska du göra i sommar då?!:)

kommentera gärna nått på min blogg fråga eller nått sånt:D

länk mej så kan jag länka dej?:D

ha en trevlig sommar KRAM

3 Smsa Låna:

Kul blogg! Det märks att du gillar att blogga!

Kommentera här: