Cinnamon cookies

Ibland undrar jag vad det är för fel på mig, hur tänker jag när jag bestämmer mig för att baka i 30 graders värme? Nu har det hänt igen: Kanelkakor, några av Georges favoriter.

Receptet hittade jag från början hos BakFia som tyvärr har slutat att blogga. Receptet är ett av de mest bakade i det här hushållet.


Cinnamon cookies 20-25 stycken
125 g mjukt smör
2 ½ dl råsocker
½ dl ljus sirap
1 ägg
5 dl vetemjöl
1 tsk kanel (jag brukar ta mer)
2 tsk bikarbonat
1 nypa salt

Strösocker till rullning

1. Vispa ihop råsocker och smör. Tillsätt sirap och ägg.

2. Blanda ihop torra ingredienser och rör i smeten.

3. Plasta och ställ i kylen i ca 40 minuter.

4. Forma till bollar (något mindre än golfbollar), rulla i strösocker och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Platta till bollarna något.

5. Grädda i 175° C i ca 15 minuter. Kakorna ska vara lite gyllene.

Kommentarer:

1 Lorissa Lovebomb:

sv: ja, men jag väntar inte på att de ska bli inne igen, bara så pass inne att de finns att köpa någonstans! Var som helst, nu finns de inte ens på nätet :/



De ser ljuvligt goda ut de där :D

2 mimmi:

sv: 8 säsonger finns det men den sista håller på att gå på tv nu :)

3 Lovisa:

Sv: Du får ha det nästa gång, med lite socker på! Då tycker iaf jag att det blir som godast =)



Jag själv har druckit varmt té idag, och det har varit rätt varmt väder xD We are living on the wild side! Hahaha

4 filippa:

hej , vill bara säga att du har en jätte fin blogg och jätte fina bilder :D

5 erika:

Kanske ska testa baka det någon gång? ^^

Och bilden var jätte fin.

Och din bloggdesign. :)

6 MyzaaN:

det var ju bra det :D

mums dem ser goda ut :D

7 Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag:

Låter smarrigt!

8 Jasmine:

Jättefina bild! Kakorna ser väldigt goda ut. :)



Svar: Tack, roligt att du tycker det.

Åh, du pysslar också? Finns det möjlighet att se kortet som du ska göra ikväll? Det är så roligt att kunna få inspiration från andra!



Kram

9 TIDSTJUVEN:

Mums, det där låter jättegott! Vet du varför man måste stoppa smeten i kylen innan man gräddar kakorna? Blir de mer fasta på något vis eller...? :)

Kommentera här: