I've had enough of the snow now

Bänka er med mellanmål, här kommer en historia från förra veckan.


Onsdag 5/1: Borstar fram bilen under ett 20 cm tjockt snötäcke. Tidsåtgång - 30 minuter.

Torsdag 6/1: Borstar fram bilen igen under ett 5 cm tjockt snötäcke. Tidsåtgång - 10 minuter.

Backar sedan ner för uppfarten i ett lager av 25 cm snö. Kan omöjligen avgöra var snön slutar och stenmuren börjar. Upptäcker var muren befinner sig (10 cm från bilen). Stannar och försöker köra upp för backen igen för att justera bilen. Fastnar. Lägger i backen och hoppas att jag ska klara marginalen trots allt. Fastnar där med. Fast åt båda hållen. Kommer inte ute på min sida. Klättrar över till passagerarsätet (med vinterjacka, termobyxor, stövlar, ja hela kitet), sparkar lite på däcken, går och hämtar en spade och börjar gräva.

Klättrar tillbaka in över passagerarsätet och försöker igen. Fat chance, jag kommer inte en millimeter. Lillebror ringer och undrar vad jag håller på med, jag skulle ju plocka upp dem för att åka till pappa. Förklarar situationen. Klättrar ut över passagerarsätet igen (och lämnar en halv glaciär efter mig) och fortsätter gräva så gott det går. Aningen trångt på vänster sida så det blir tre snöflingor på varje spadtag.

Brottas med luvan på jackan samtidigt som halsduken försöker strypa mig medan jag ligger på alla fyra och gräver under bilen i ren ilska. Känner mig lagom graciös. Spadjävlen är ju skittung och termobyxor har väl aldrig varit kända för att vara speciellt sexiga.

Lillebror dyker upp med Louise och mamma. Lillebror börjar gräva och jag klättrar fram och tillbaka över passagerarsätet oräkneliga gånger till.

Hyresvärden börjar undra vad som händer utanför och säger "Vilket äventyr Anna!". Askul äventyr, skotta uppfarten istället tycker jag.

Bilder tagna med mobilkameran

Efter att ha grävt ner till Kina och med tre personer som puttar på bilen samtidigt som jag gasar kommer bilen äntligen loss. Tidsåtgång - 55 minuter.



Åker för att tanka. Då har bensinlocket frusit fast. Mina nerver!

Kommentera här: