Gingerbread house 2010

Då var vi äntligen klara! Efter många timmar av skärande, bakande, spritsande och sneda vinklar pudrade vi till slut över florsockret och bestämde att ni fick vi ge oss. Huset blir inte mindre snett hur mycket kristyr jag än sprutar på det. Att få på ett trekantigt tak på ett fyrkantigt klocktorn är inte heller fysiskt möjligt.

Jag är mest nöjd med tåget (vagnarna är gjorda av Snickers) och det är inte varje dag vi har en marshmallowsigloo i huset. Trots att själva huset är aningen likt en kyrka så är hela skapelsen meningen att det ska föreställa en tågstation.

Klar för den här gången!

George har redan planer på nästa bygge. Jag lämnar den tanken till december senare i år.

Kommentarer:

1 elina:

mumsigt :D

2 Annette:

Fan vad nice!! Det är så himla fint att man inte vill göra sönder det sen ju. Hur lång tid tog inte detta att göra? Jag är grymt imponerad av detta (och lite inspirerad ;)) Kram och god fortsättning

3 lizzie:

ja det kan jag förstå :P

men det blev himmla snyggt asså :)

4 Jaqueline, Elias mami <3:

Men ÅH fan vad awsome! :D Hade aldrig haft tålamodet att bygga något liknande ;P

5 CJ:

Så kreativt! :)

Kommentera här: