Dag 1 - Presentera mig själv

Nu kan man (läs: jag) ju tycka att hela konceptet är att just presentera mig själv och att ni efter februari månad ska känna att jag just har gjort som rubriken lyder. Men okej. Här kommer en snabbresumé.
Föddes 1986 i Göteborg men flyttade snart därefter ner till Kungsbacka (tre mil söder om Göteborg). Där gick jag i både låg- mellan- och högstadiet och var allmänt blyg och halvtöntig.

Så hamnade jag på det estetiska programmet med inriktning teater, lärde mig prata inför folk, åkte på studieresa till Kenya (där jag fyllde 18 år), var allmänt kulturell och gick på den ena teaterföreställningen efter den andra och tog studenten 2005 (ungefär enda gången jag såg alla mina klasskamrater på samma gång).

Vi hälsade på Astrid Lindgrens käraste figurer, här sitter jag och lillebror i Katthult hos Emil i Lönneberga i början på 90-talet


Blekast ben och rödast ansikte, det är jag i Mombasa det (november 2004)


Jag och min klasskompis Alexandra med min pappa som chaufför (juni 2005)

Började sen plugga i Halmstad men insåg att jag inte skulle bli något på Kultur- och kommunikationsprogrammet så jag hoppade av efter ett av de tre åren och drog till USA istället och passade tre underbara ungar (passade på att fylla 20 när jag inte hade någon som helst nytta utav det).

Hittade även mitt livs kärlek
tolv dagar innan mitt Seattle-år var över och flög fram och tillbaka över Atlanten ett antal gånger medan jag jobbade på dagis (förlåt det heter visst förskola).

Nollning i Halmstad (september 2005)



Hej hej tomatofejs igen (april 2007)


George och jag på hans motorcykel (juni 2007)


Hälsade på ett antal gånger i Seattle samtidigt som jag...


...hälsade på George i Kalifornien (juli 2008)

Tog sedan tag i livet och började plugga på lärarprogrammet, flyttade hemifrån på riktigt, skaffade en hög med extrajobb, importerade kärleken från USA och fick en Nikon D3100 på min 24-årsdag av min underbara familj!

Nollning på Avenyn i Göteborg (september 2008)


Flyttade till ett ombyggt garage i finkvarteren (februari 2009)


Så flyttade han äntligen hit efter aningen mycket pappersarbete (augusti 2009)


Bildkälla
Min älskade kamera!
Var det en tillräcklig presentation?

Kommentarer:

1 Julle:

Hej, allt bra? :)

2 Fokus:

Tycker du är lite orättvis mot Foki om hennes i-landsproblem... Hon har problem med vilka skor hon ska köpa, restaurang hon ska välja, lägenhet, lösögonfransar osv. HJela dagarna går åt till livsviktiga beslut. hahaha! Bra blogg du har, ska kolla mer sen!

3 Emelie:

Härlig blogg ;)

4 Karin:

hehe nej det bara "blev så":)

Hoppas du har en fin onsdag!

5 Garderobsgrubbel&Byråbekymmer:

tycker detta var en härlig presentation =)

6 moa:

de va en riktigt härlig & underbar presentation!

den sticker ut från mängden & de gillar jag-då alla andras ' om mig själv ' består av en liten text:)

7 Malin:

sv; haha nej det kanske det inte var, kändes bara ganska långt :D gillade din presentation, med massa bilder och så :) ha en bra dag!

8 M E R E I:

- vilka härliga bilder!

9 melinda:

Gillar bilderna :)

10 Andrea Femerstrand - Illustratör:

Åh vilken intressant och händelserik presentation :D

Hoppas det fortsätter så!



Och tack snälla för din fina kommentar!



Kram! :)

Kommentera här: