Nyårskrönika del 2 av 3

MAJ
Började månaden med att anta en fotoutmaning och hamnade på första sidan hos blogg.se. Köpte mitt livs par dyraste skor som jag nu i efterhand är evigt tacksam för. Bråkade även med omklädningsrummen på gymmet och har fortfarande inte varit på något Zumbapass. Hade årets första grillkväll hemma hos en kompis. Blev äntligen klar med Twilightserien. På begäran beskrev hur George och jag träffades 2007. Hade bloggens första och enda frågestund. Delade med mig av tips på motivation till att plugga. Fick rabies på polisstationen när jag skulle skaffa nytt pass. Bråkade med tvättmaskinen och blev den första banditen hos Ida! Undvek att plugga grammatik B. Avslutade det hela med att hamna mitt i den omfattande löptävlingen Blodomloppet i Slottsskogen.


JUNI
George och jag firade fyra år tillsammans och bloggen och jag fem år ihop. Grillade hemma hos pappa i Göteborgs skärgård. Åkte till Stockholm för att fira nationaldagen med att titta på lillebror som gjorde beriden högvakt. Packade inför USA-resan. Sen följer en väldans massa inlägg från just resan. Typ flygresan dit. Och hur jag fick träffa Sara och min gamla värdfamilj, och när vi hälsade på Georges pappa i Madras i Oregon. Passade på att träffa Georges farmors far som är 103 år (blir 104 i februari) och så stannade vi till vid Little Crater Lake innan det var dags för en visit i Portland och senare Centralia. Shopping, restaurangbesök, blev superförkyld, Starbucks, roadtrips, bebisbesök och så firade vi terminsavslutning med Camillas fotbollslag. Hade photo shoot med ungarna i älskade Gas Works Park. Firade även midsommar innan det var dags att åka hem och drabbas av jetlag.


JULI
George skaffade nytt jobb och så firade vi hans nationaldag i Botaniska trädgården. Hamnade på framsidan för blogg.se för andra gången i år med det här inlägget. Skrev ett annat inlägg om The unofficial Harry Potter cookbook som jag fått så mycket förfrågningar om. Tittade på kattungar hemma hos en jobbarkompis hos mamma och även hemma hos Frida. Kylde av oss i sommarvärmen inne på Naturhistoriska museet. Fick paket från England med Harry Potter-relaterade grejer. Åkte fram och tillbaka ett antal gånger till Media Markt på grund av en reflexskärm. Spendera tid i familjens sommarstuga. Min bästa väns bröllopsplaner blev offentliga.


AUGUSTI
Efter ett alldeles för långt sommaruppehåll var jag tillbaks på banan som arbetande. Började få julkänslor. Bakade muffins med två vilddjur med ett lagom bra resultat. Hade ofrivilligt studieuppehåll från skolan då kära Göteborgs universitet hade strulat till det. Försökte sälja bilen, utan resultat. Hittade min barndoms gamla resväska som krympt. Kattvaktade hemma hos mamma och hittade gamla bilder på hennes dator. Upplevde jordens längsta dag och hade senare samma dygn den värsta mardrömmen ever! Var på kräftskiva i Kullavik och vann min första budgivning på tradera. Hade strömavbrott mitt inne i stan och utvecklade ett extremt hat mot Eric Saade. Avslutade månaden med att bli dement.


To be continued...

Kommentarer:

1 Nina:

Vad mycket man hinner med på ett år! Man ser det ju först när man summerar så här. Gott nytt år! Må 2012 bli det bästa någonsin!

2 Catharina:

Mycket du har du hunnit med vännen! Gott nytt år på dig och en stor kram från mig!

3 ♥ Camilla ♥:

Passar på att önskar dig ett gott slut på detta året och ett spännande 2012.



♥ Må så gott & va rädd om dig! ♥



Kram Camilla

4 JHH:

Du vet väl att du är rolig? Eller så låter det iaf i mitt huvud när du berättar vad du gjort. en blandning av allvar, ironi och självdistans på ett bra sätt. Har jag rätt?

5 Therese:

Tack för inspiration till krönikan! :) Jo, vi är systrar minnsann! ;) men inte lätt för dig att veta det! Hoppas du får ett riktigt Gott Nytt År!

Kommentera här: