Nyårskrönika del 1 av 3

Dags att summera det gångna året.

JANUARI
Tillbaks till plugget efter jullovet för en tredje termin med engelska. George och jag byggde ett pepparkakshus (något försenat) och George hittade även till spelet Angry Birds. Fastnade även med bilen på uppfarten och kan i dagsläget skratta åt spektaklet men då var det inte lika roligt.
Var och tittade på en lägenhet i Göteborg, köpte ett soffbord och grät floder till Toy Story 3.


FEBRUARI
Då var det bloggutmaning minsann och jag började med att presentera mig själv. Fortsatte med att förklara vad kärlek är, det blev offentligt att George och jag skulle flytta till Göteborg och så firade vi att George bott i Sverige i 1,5 år.



MARS
Flyttade ifrån Särö och in till Linnéstan. Plugg, förkylningar, snöslask och så började jag hålla kurser i engelska på Medborgarskolan. Var på Universeum med Torin (Georges kompis lillasyster som hälsade på) och visade henne delar av Göteborg under en helg. Var utan internet i flera veckor och invigde sen våren i Slottsskogen.
Sara kom på besök och jag började läsa Twilight-serien på skolans begär. Var inte imponerad.


APRIL
Firade att George fyllt 28 med en resa till Danmark. Stort misstag - åk aldrig till Fredrikshavn på en lördag. George överraskade även med middagar flera gånger då jag jobbade sent. Inredde lite husligt med växter. Misslyckades med att odla dill. Skaffade mig en brevvän från Finland. Hade pluggångest. Hade jättemycket pluggångest. Slarvade bort mammas katt på självaste påskafton. Bokade och betalade biljetter till sommarens resa - Seattle! Skaffade hastigt och lustigt och inte så genomtänkt gymkort. Och så fick jag min älskade Pippi-tröja av världens bästa sambo!


Fortsättning följer...

Kommentarer:

1 Gaymasen:

Gillar dessa listor. Händer så mycket bara så skulle ju ta hundra år att gå igenom vad som hänt. Haha.



Och ja klarar man distans så klarar man alltid, ser jag det som. Vi hade distans i ett år. Aldrig igen säger jag. :) Gott Nytt År! :D

2 Eleonore:

Alltid kul med nyårssumeringar! Fina bilder :D

sv: Ja det var synd att vi missade det då om det var sista året, men kommer nog ha glöm det iaf sen :P

3 JHH:

Jag är så imponerad av er som går igenom alla månader :) Själv kan jag knappt berätta om förra veckan :)

4 Jasmine:

Bilden på dig från februari är jättefin!



Svar: Tack för dina ord. Jag tycker bara att det känns så skrämmande att inte ha en fast punkt att återgå till efter sommaren.



Ska man ha fina dekorationer till sina kort är det kanske värt att åka en bit. :)



Kram

Kommentera här: