Enough!!

Nu räcker det!! Sambon har gått och klagat på snön i två månader och nu har han till slut fått medhåll från min sida. Jag kämpade tappert med att gilla snön, med att tycka det var mysigt och vackert och allt det där.

Men nu har vi inte haft någon TV-signal på över två veckor, bilen har varit insnöad en vecka (något snille tyckte det var en bra idé att lägga all snön från uppfarten bakom min bil), det rasar ner snö från taket så till den milda grad att vi inte kan öppna ytterdörren ordentligt (man får liksom öppna en springa och klämma sig igenom med alla vinterkläder på). Dessutom ramlade jag i snön på väg hem från bussen. INTE KUL!!

Behöver jag tillägga att vår hyresvärds snöskyffel är trasig?

Istapp från förra veckan. Jag har i ren frustration slagit ner den med en sopborste.

Kommentarer:

1 Sandra:

Oj! :-0

Förstår verkligen din frustration!

Efter att ha läst dina inlägg om hur man inte skulle

klaga på/hata snön så har jag (faktiskt) tänkt mig för ordentligt innan jag yttrat mig - och till o med gett mig på den svåra konsten; att acceptera läget....

Men efter detta inlägg tar jag mig friheten att; känna hur TOKless jag är på snö just nu!!!....;0)



Ta hand om er & va försiktiga därute... Åh förresten...säg till hyresvärden att det börjar bli läge för en ny schyffel...;0)

2 Emma:

Hej sötnos!

Vilka bra önskningar du har :D

Tack för att du svarade på dagens fråga :)



Puss

Emma Eriica.

3 Alexandra, KAKHUSET ♥:

Ja, snön blir lite mycket när den finns kvar i Sverige ända in till mars... :P ♥

4 Jeanette ( fotoblogg):

oj vilken istapp :D

Kommentera här: