Monday in Italy (last day)

Förmiddagen spenderades vid poolen för att få till någon sorts panikbränna. Jag kom som bekant till Italien som spöket Laban och hade därför varit extra försiktig med att skydda huden från att brännas. Lite för bra då jag insåg att jag inte ändrat hudfärg under veckan som gått.


Så packade vi ihop oss och våra pinaler, käkade lunch på hotellet och hoppade sen på bussen som tog oss till Neapels flygplats.


Vi checkade in, köpte apdyra smörgåsar, knycklade in oss i det lilla planet och satt sedan uttråkade i 2,5 timme. Med tanke på att jag tidigare i mitt liv praktiskt taget pendlade till USA kan man tycka att jag borde stå ut med en mindre flygning på under tre timmar. Jo fast nu satt jag brevid en suckande, tjock tant med mustash som vägrade dela med sig av armstödet, så jag satt snett lutad ut i gången (men inte för mycket för då kör matvagnarna på ens armbågar, det vet jag sedan innan).

Till slut landade vi i Köpenhamn där vi fick vårt bagage utan konstigheter och packade in oss i mammas bil. Jag gosade till det med min kudde som jag hade lämnat där och sov större delen av sträckan Malmö-Kungsbacka.


Vid tre-tiden nångång pussade jag George på kinden och kröp ner i min egen säng utan öronproppar på åtta dagar.

Kommentera här: