Nyårskrönika, del 1

Som alla andra passar jag på att köra snabbreprisen av 2009, så här sista dagen på året.

JANUARI
  • George var här över jul och nyår, men åkte hem 2:e januari.
  • Var på fest hos Anja
  • Hittade min nuvarnade lägenhet, var på visning
  • Skrev kontrakt på lägenheten
  • Avslutade LAU110 (pedagogikkursen) och började på LIT120 (IT-inriktningen)
  • Började bråka med Georges migrationspapper
  • Packade inför flytten


FEBRUARI


  • Flyttade till mitt nuvarande boende
  • Hade hantverkare här var och varannan dag
  • Installerade Skype (varför gjorde jag inte det tidigare?)
  • Inhandlade saker till hemmet
  • Kattvakt åt grannen
  • Hittade en koja under trappan
  • Maja, Frida och lillebror sov över (tills Maja blev magsjuk)
  • Punktering på bilen
  • Pluggångset
  • Blev snorförkyld efter at tha jobbat på dagis
  • Fick ett gigantokort av george på Alla-Hjärtans-Dag
  • Snöade en aning


MARS


  • Skaffade hemförsäkring
  • Lillkusinen sov över
  • Fick hemsk hosta
  • Kattvakt åt grannen igen
  • Mer migrationspappersstrul
  • Det kom mer snö
  • Uppplevde vackra solnedgångar precis där jag bor
  • Tvättmaskinen pajjade
  • George köpte en flygbiljett åt mig till Seattle i juni
  • Träffade Emma
  • Var på gospelkonsert i Lerum
  • Camilla fyllde 4 år
  • På TV övergick jag från Melodifestival till Robinson
  • Christina skaffade en liten vovve (som senare fick heta Molly, fastän jag röstat på Prinsessan Leia)
  • George fyllde 26 år
  • Min gudfar fyllde 50 år och det firades på River Café i Göteborg

Forsättning följer...

Kommentera här: