Studielån

Har fått ett nytt beslut från CSN om att de nu beviljar mig studielån (från början sa de nej). Så livet blev genast mycket enklare.

Imorgon ska jag på VFU-möte och äntligen få veta var min placering blir. Är lite nervöst faktiskt, man vill ju att det ska fungera bra, då man helst ska stanna på samma VFU-plats under hela utbildningen.

Har för övrigt köpt en ny mascara från Clinique (jättebra märke då jag är överkänslig mot det flesta andra mascaror). Den här nya mascaran sitter toppenbra på hela dagen. Problemet är att den sitter toppenbra även när jag ska tvätta bort den. På instruktionerna står det att man bara ska använda ljummet vatten (inga make-up removerprodukter osv) och jo efter att ha gnuggat sönder ögonen försvinner ju den svarta färgen... Det kan ju inte vara tanken att man ska bända bort färgen från fransarna..? Har försökt med Garnier clean & fresh make up-remover (den bästa av dem alla och trogen vän i badrumsskåpet) men icke! Den är för böveln inte ens vattenfast!

Kommentarer:

1 Nic:

Tjotjim, vattnet måste förmodligen vara 37-39 grader. Jag hade samma issue med en annan Clinique men det funkade med lite varmare vatten. Annars kör du babyolja - min bästa vän i skåpet!! Love xoxo

Kommentera här: