Tag 3 betala för 2

Tog min rena bil och körde ner till Halmstad. Strax innan Varberg var min bil redan nerkladdad med insektsinnehåll som inte gick bort med spolarvätska... Väl framme slog jag läger i Lundhs lägenhet. Josse kom över och vi tog med grillutrustningen ner på gården. Yvette, Shekhar och Helena kom också ner och vi lyckades genast sätta fyr på gräset runt en av engångsgrillarna. Grillspett, hamburgare och korvar delade på värmen och med potatissallad till det hela blev det väldans lyckat, trots pluppmusiken i bakgrunden (nästan i klass med D n' B-stuket).

Helena skulle plugga och Lundh jobba dagen därpå, så jag och Josse följde med Yvette och Shekhar hem för att spela Guitar Hero, Tekken och diverse kortspel, samt svepa några shots och mata katterna med ostbollar. Och stor dyrkning av den stora DVD-samlingen. En mycket trevlig helg som gärna görs om vi tillfälle. Fram på småtimmarna promenerade jag och Josse tillbaka igen och jag intog Lundhs studentlya för att snooza några timmar. (Bör tilläggas att Lundh var hos Jocke).

Morgonen därpå vaknade jag i värsta bastun (hade fått förvarningar). Efter mycket om och men tog jag med mina tillhörigheter och knatade ner till bilen för att höra att Perelli kommit på en 18:e plats i ESC. Lyckades spilla drickyoughurt på min sko och gav sen upp och åkte hem.

Bytte skor och så bar det upp till Floda med mamma för att fira alla möjliga dagar på en och samma dag hemma hos Erikssons. Det grillades även här, tittades på hästar, hälsades på ny flickvän och åts tårta innan det bar av hemåt igen.

I tisdags åkte vi fyra fröknar till Utholmen med alla 22 barn. Krabbfiske stod som första prioritet och många klädnypor hamnade i vattnet innan dagen var förbi. Själv lekte jag sjuksyster och plåstrade om skadade fötter, langade korv och försökte sitta i den lilla skugga som fanns. Ingen hade tänkt tanken på vattenflaskor till oss över 6 år, så väl tillbaka på förskolan var vi alla aningen matta...

På kvällen sågs senaste Indiana Jones-filmen, men för att vara ärlig var den inge bra. För mycket myror, för mycket plastfolie och för mycket utomjordingar. Tacka vet jag den heliga graalen.

Idag stannade jag hemma med symptomen för solsting. Nu under kvällen har det börjat bli bättre och det firades med fyra nya par skor (ta 3 betala för 2 på Skopunkten, fyra till mig och två till mamma).

image818

Kommentarer:

1 Josefin:

jag ser en bild på mig och den snor jag!!!

Kommentera här: