För Anja har tagit studenten...

Alarmet ringde 05.30 och en timme senare befann jag mig på jobbet. Hade bestämt mig för att gå in mina nya blå ballerinaskor, så lagom till lunch hade jag skavsår över hela fötterna. Hem en snabbis för att byta kläder och skor (för att gå in par nummer två - de vita ballerinaskorna), pendeln in till Göteborg, spårvagn till Redbergsplatsen för att möta upp mamma. Väl inne i scrapbookingbutiken på Danskavägen plåstrades fötterna om då de skavts hål på nya ställen. Köpte lite nya tillbehör och gick sen tvärs över gatan för att äta glass på Lejonet och Björnen.

Sen åkte vi till Lerum för kvällens stora händelse - Anja hade tagit studenten denna dag! Det bjöds på både buffé och tårta och det såg ut som att hon själv var nöjd med presentinnehållen. Själva var vi inte hemma förrän vid halv elvatiden och jag somnade innan jag hunnit skicka iväg ett sms till George.

Idag blir det städning. Mitt bokhylleprojekt har liksom avstannat på golvet och Kajsa, som är missnöjd med kattlådornas service, har kissat där två gånger samt preeeciiiis brevid mina skor vid ett flertal tillfällen. Jag fattar vinken... När katten är missnöjd med mitt golv är det änna dags att ta tag i det...

Ikväll ska jag, Frida och pojkarna fira Daniel som fyllde år igår. Sånt bangar man inte för.

Kommentera här: