13 mars - Zoomazium

Vaknade 03.55 och somnade inte om. Tre timmar senare började folket röra på sig. Jag, Sara och flickorna lämnade av Pontus i skolan och åkte sedan vidare mot Woodland Park Zoo. Jag tyckte jag var där ofta under mitt år (7 gånger om jag räknat rätt) men Sara har vunnit med flera hästlängder då hon åker dit varje torsdag för att leka på the Zoomazium. Det är ett inomhusaktivitetsområde där barnen kan klättra i plastberg, åka rutchkana i ett konstgjort träd, lyssna på mjukisgorillors hjärtan med riktiga stetoskop, gräva i linfrön efter kottar och stenar, spela på bongotrummor, rida på en metallelefant samt dricka vatten ur en vattenfontän. Dagen till ära fick de även chansen att klappa en riktigt geccoödla. Vi såg även på de riktiga gorillorna och jaguaren (eller var det leoparden?) innan vi rusade till bilen för att inte bli plaskvåta i regnet.

Senare under dagen promenerade jag till U. Village för att kolla läget. Det har ändrat om i flera butiker men annars var sig det mesta likt.

På kvällen lagade jag middag. Det blev köttbullar och hasselbackspotatis på Pontus begäran. Lillebror åt hos oss även denna dag och jag tror Samirrah var över, men jag minns inte riktigt.



Kommentera här: