Kill i halsen

Försök aldrig skriva nåt som har med sjukvård att göra när du har en morsa som jobbar inom den sektorn + en polare som är på väg dit. Fine, ett CRP. Högt var det i alla fall = jag är fortfarande sjuk.
Idag går jag hemma och hostar samtidigt som jag försöker få tag på ett sjukintyg till arbetsgivaren.

Regnet ramlar ner från himlen utan uppehåll, så det blir ingen promenad idag. Såg däremot filmen Cold Mountain i förmiddags. Jag förstår att Renée Zellweger fick en Oscar för sin tolkning av Ruby. Jättehemsk film. Men bra.

Annars händer absolut ingenting. Skrev ett kort till Pontus men daterade det inte, då jag inte vet när det kommer bli postat... Baloo gör tappra men meningslösa försök till att få mat.
Jag vill inte vara sjuk mera nu! Jag är trött på det, jag vet hur man gör och nu vill jag inte göra det längre! Nu räcker det! Jag kan inte ens gå NER för trappan utan att få en hostattack, kan knappt sitta still utan att det killar i halsen och försöker jag ens tänka på att ta ett djupt andetag så *HOST HOST* är jag igång igen. Det är ju inte ens slemhosta längre, bara irriterande rethosta. Vad är den bra för?!

Om närakuten kunde ta och svara så det åtminstone känns som att jag har gjort något idag...
Närakuten ger minsann inte ut några sjukintyg om de inte får titta på mig. Det var ju det de gjorde igår... Och de har ingenting att göra med Kungsbacka vårdcentral så hur ska de kunna veta att jag har varit hemma sen i onsdags..? Samarbeta någon? Nej, nej, hemska tanke.

Kommentarer:

1 Helena:

Klart ingen ska samarbeta vad skulle det vara bra för??? Då skulle ju det bli rätt...det går ju inte.
Krya på dig. Kram

Kommentera här: