25 januari

Så var det då dags för den stora dagen på Legoland. Inte ett moln på himlen, min feber var borta och vi hade ingen som helst frukost med oss (förutom Doritos, och opopbara popcorn). Ingen kö någonstans, det var fritt fram hela dagen. George blev förstås besviken då han inte fick ta körkort (endast tillåtet för barn mellan 6-13 år) men han kunde köpa ett ändå, så nu har han åtminstone körkort på Legoland (själv har jag nu ett svenskt, ett amerikanskt, ett på Legoland i Danmark och ett på Legoland i Cali). Intill hade de byggt en skalenlig Volvo - över 200 000 bitar...

Hamnade inne på en montervisning av hur man tillverkar Lego, där man även kunde köpa Lego i lösvikt. $7 för ett 4,5 hg. Hoppade omkring och tittade på allt de byggt i Lego, helt fantastiska grejer. George fick även med mig på Splash battle, där man åker omkring i båtar på en bana och skjuter vatten på de andra båtarna. Jag lyckades få vatten överallt, inklusive ner mellan skinkorna och in i trosorna. Kände mig lagom fräsh efter det och George var i onåd en   timme framöver. Som tur var hade jag ombyte i ryggsäcken som låg vid entrén i ett skåp. Dvs, vi gick tillbaka genom HELA parken. Passade på att ta väldigt gott om tid på mig då jag bytte om.

Sen var det glömt och förlåtet och vi spatserade in i miniland, en av mina personliga favoriter. Åtta städer hade de byggt upp, bl.a. New Orleans, Las Vegas, New York och Washington DC. Och nästan ännu mer fashinerad var jag av alla miniväxter överallt.

En 3-D film ramlade vi in på också, handlingen utspelade sig på en racerbana och vi fick ha skitfula glasögon på oss.
Mot slutet av dagen hamnade vi i riddarområdet. Jag köpte mig en glass och tre minuter senare låg den på marken. Spelade minigolf och jag vann (fyra poäng mer räknas jättemycket). Och som avslutning på min hämd från Splash battle, drog jag med George på drakbergochdalbanan. Vi vet alla vad jag tycker om bergoch dalbanor men till och med JAG kunde tänka mig att åka denna. George mådde illa en halvtimme efteråt. Avslutade besöket i The Big Shop och trots att den kanske var stor, fanns det inte mycket jag ville ha. Det blev legobitsformade magneter till mammsen och en mugg till mig själv men sen räckte det. Fanns inte ens nåt kul till Alva.

Ja sen var det två bussar tillbaka till Oceanside där vi käkade middag på en charmig italiensk restaurang. One bus to go och vi var tillbaka i rummet som hade inspekterats och passerat felfritt.

Kommentarer:

1 Josefin:

Jag vill också till Legoland! Avis!!!

Kommentera här: