Back to school

Imorgon börjar jag i skolan igen. Har inte gått i skolan på över två år, så lite nervös är jag allt. Den här gången blir det på Göteborgs Universitet, på lärarprogrammet. Hade tänkt utbilda mig till gymnasielärare. Har minst 4,5 år framför mig. Känns rätt skönt att veta vad jag ska göra inom de närmsta åren, samtidigt som jag vet att det kommer bli mycket slit och många sena kvällar. Ska ta pendeln in med Malin Magnusson (som också kommit in på lärarprogrammet) imorgon vid 07.45. Ska infinna oss vid Vasakyrkan klockan nio, och vi vill gärna vara i tid.

Har strukit fyra skjortor (varav tre fortfarande är skrynkliga på nåt vänster), och jag tänkte fylla pennfacket med diverse pennor, för att vara på den säkra sidan. Pärmen är organiserad så det enda som fattas är månadskortet till tåget och det införskaffas imorgonbitti.

Uppdateringar om helgens partajande kommer så fort jag hinner.

Nu ska jag vika resten av tvätten så jag får plats i sängen.

Kommentarer:

1 Anna-Lena:

Lycka till idag!

2 Emma:

Tack så mycket, det gick riktigt bra i skolan :) Tror jag ska trivas här. Hoppas det gick bra för dig också! Kramis

3 Ewa Landin:

Lycka till!

Hälsa Malin och gratta och lycka till båda två.

Kram Ewa Landin

4 Emelie:

Glöm nu inte av att du fortf är ungdom på västtrafiks månadskort! Göteborg ++ UNGDOM ska du ha :)

Jag trodde jag var "vuxen" o betalade 250:- mer varje månad tills en dag då en kompis sa att man e ungdom tills man är 26 :)

Lycka till!

Kommentera här: