28/7 Terminal 3

Landade vid terminal 1 i London. Tog reda på vilket flygbolag jag skulle med då tjejen i LA trott det var Bangladesh... Bolaget hette BMI och skulle avgå från terminal 2. Genom säkerhetskontroll, snurrade runt på hela terminal 2 och hittade till slut BMIs kundservice. "Vi har inga plan till Sverige" blev svaret. Nähä. Efter att ha knappat på sin dator meddelade den personen i fråga att jag skulle flyga med SAS från terminal 3. Ut bakvägen genom terminal 2s säkerhetskontroll, ner för en trappa, på en buss och så av vid terminal 3. Fram till kvinnan som ville se mitt boarding card;

"Jag har inget, jag måste in till SAS"
"Har du papper på att du ska åka me dem?"
"Nej jag har papper på att jag ska åka med BMI, men de samarbetar med SAS och jag ska åka med SAS"
"BMI håller till på terminal 2"
"Jag vet, jag var där, de skickade mig hit"
"Jaha men dåså, men det kan hända att SAS skickar tillbaka dig till BMI"
"BMI har inga flyg till Sverige"
"Ska du till Sverige?"
"Men ja!"

När jag väl gått igenom ytterligare en säkerhetskontroll och fått mitt boarding card köpte jag mig en kycklingmacka och satt och såg så uttråkad ut att en tjej kom fram med en tidning till mig. "Du ser ut att behöva den bättra än jag" sa hon och gick tillbaka till sin plats.
Väl på planet till Landvetter hamnade jag brevid en mycket trevlig engelsk dam som numera bodde i Halmstad. Och tror ni inte då, att efter att ha varit i USA i tre veckor, att jag byter till brittisk accent. Kom på mig själv och försökte byta tillbaka, men då blev det någon hemmagjord blandning, så hon måste trott jag var dum i huvudet.

Mina väskor kom fram och mamma och lillebror väntade vid utgången. Var bara tvungen att mobba E6:an lite efter Los Angeles...

Kommentera här: