Tre meter mjukost

Idag fick jag mitt första brev från familjen i Seattle. Någonsin. All annan kontakt har skett via internet eller telefon. Men idag kom alltså ett tackkort från Camillas 3-årskalas. Hedersplats i bokhyllan.

Vårstädning på jobbet. Barnen delades in i olika ansvarsgrupper (städa förrådet, rensa rabbatter och borsta). Tanken var att vi skulle byta runt så att alla skulle få prova på allt. Min grupp började som borsta-gruppen. Efter 10 minuter hade de fyra barnen gett upp och cyklade runt på de trasiga cyklarna som skulle slängas istället. Själv sopade jag hela gården i en och en halv timme. Det gör lite ont i muskeln mellan tummen och pekfingret... Men vi fick hallonpaj som belöning. Och en massa sand i håret. Till mellanmålet tryckte jag även ut tre meter mjukost på min nytvättade tröja istället för på den lilla knäckebrödsbiten...
Lagom snygg körde jag till Däck Bert för att byta till sommardäck (liksom sista dagen idag). Däckfarbrorn talade snällt om att jag fick komma tillbaka på fredag för det var minsann Valborg idag så han ville gå hem. Självklart förstod jag att han ville gå hem, men då kunde han ju ha skrivit det på sin hemsida, alternativt på sin kontorsdörr...

George jobbarkompisar kommer idag tillbaka till Camp Pendelton efter 7 månader i Irak. Jag var där när de åkte i september, men till skillnad för dem (och deras fruar) så har jag och George åtminstone träffats två gånger sen dess. (alltid en tröst i det eviga väntandet).

Sen var det ju det här med Valborg. Jag har i princip aldrig firat det, då min kära bror fyller år första maj och vi därför lagt fokus på hans firande. Men trots att han inte är hemma i år blir det inget firande för min del. En avocado och Top model 9 blir lagom.

Kommentarer:

1 Pappen:

3 meter? Det var en rejäl tub!! Inget speciellt Valborgsfirande här heller men lite god mat blev det i alla fall.
8 juli bär det av igen...Du har väl snart klippkort på den sträckan å alla hejar lite extra. När har fröken nån tid att ta sig en sväng till ön då?
Hälsn. Pappen

Kommentera här: