24 mars - Långlunch med Toddi

På förmiddagen tog jag mig en härlig promenad över kullen hem till familjen Campbells (George gamla värdfamilj, som vi åkte till bröllopet med i september). Körsbärsträden stod i full blom och solen sken så fint över sjön. Lulu och Sally var hemma och jag och Lulu spenderade nån timme pratandes i soffan om allt och inget.

Vid lunchtid sen släppte Sally av mig vid mitt hus igen. Jag och Toddi skulle ha en alldeles egen eftermiddag ihop - detta har aldrig någonsin tidigare hänt. Hon plockade upp mig och vi åkte ner till downtown för att äta en sen lunch på Café Campagne (fransk restaurang - en av mina favoriter i Seattle). Det blev Calamar à la Provençal (bläckfisk i oliv- och vitlökssås) till förrätt då Toddi luskat ut att jag aldrig provat tidigare. Konsistensen var väl lite som ett mjukt suddigum. Såsen den låg i var däremot väldigt god att doppa brödet i och salladen slank ner den med. Som huvudrätt blev det utan tvivel lammburgaren med världens bästa pommes frites. Kan låte knepigt att gå på fransk finrestaurang och käka lammburgare, men låt mig då förklara att detta är inte vilken lammburgare som helst. Det är den bästa i världen, för att inte tala om deras pommes frites. Till detta delade vi på ett glas rödvin och var sen så mätta att det inte gick att få ner någon efterrätt. Och som vi pratade. Satt i närmre två timmar och diskuterade allt från hur jag och George träffades, till barnuppfostran, till Mamma Mia-föreställningen hon sett i fredags. Och mitt i alltihopa säger hon "Anna, jag uppskattar verkligen allt du gör för vår familj, jag tror inte jag sagt det tidigare".

Sen handlade vi te i tebutiken, avokados och färsk fisk på Pike Place Market och tog oss en titt på fiskkastandet innan vi tog oss en skön promenad ner till waterfront för att kika på hamnen. Inte en enda gång under eftermiddagen kände jag mig som familjens gamla au pair, utan som en god vän till dem istället. Toddi hann lyssna på vad jag hade att säga och tog verkligen till sig det.

Nåväl, vi kunde ju inte strosa runt i stan hela dagen, utan plockade upp Markus och körde hem till Sara och barnen. Jag hade lovat lillebror och Fille tacos till middag, men det kom lite på sniskan. Barnen käkade pizza och pojkarna fick göra sin egen tacos, jag rullade chokladbollar och Sara blonderade håret, så Fille fick uppleva äkta familjedjurpark.


Kommentera här: