23 mars - Glad Påsk

Lillebror och Fille kom över. De skulle följa med mig och familjen till Berndt och Siegrid på påskmiddag. Så vi tre tog Tercelen och följde efter Volvon till Snohomish. Vi möttes av regn men drog på oss regnkläderna för att gå ut på egghunt i trädgården - över 70 små plastägg skulle hittas. Barnen och lillebror gjorde ett strålande jobb på den fronten medan jag stövlade runt i Siegrids sydväst och hälsade på Justus och Whisper (hästarna), samt nya shäferhunden Max, 4 månader. Roxie har som bekant flugit till hundhimlen.

Så var det ju även Camillas 3 årsdag och det firades med att hon fick ett gigantiskt playmobilslott med tema prinsessa. Jag utnämnde mig själv till arbetsledare och mina undersåtar blev lillebror, Fille, Toddi och Pontus. Efter en och en halvtimme av röda små plastpluppar hade vi lyckats. 4,5 personer tog det att bygga ett plastslott till en treåring. Yes.

Siegrid gödde oss tills vi nästan sprack. Gladast var min bror som fick sig gravlax, köttbullar, potatisgratäng, ägghalvor och allt det andra som tillhör ett riktigt påskbord. Tårta, hallon och lassvis med kanelbullar senare var vi tvungna att säga stopp. Barnen var trötta (och det var vi med) så vi packade ihop oss, tackade och körde till Sammamish för att plocka upp Jansson. Planen var att träffa Mickis och Johansson på Starbucks men en bärgningsbil ändrade vår destination. Men Starbucks blev det ändå. Fast jag var fortfarande proppmätt. En lite sväng till Fred Meyers och sen tog jag med mig brorsan och Johansson till Seattle igen.

Kommentera här: