Lost och lånekort

Lite menigslös fakta;

- Sen jag kom till USA har jag skrivit 127 inlägg (detta är inte inräknat), vilket betyder att jag skrivit 0,45 inlägg per dag.

- I snitt har jag fått 1,8 kommentarer per inlägg vilket jag måste säga är starkt jobbat av er!

- I snitt finns det även 2,3 bilder i varje inlägg vilket är starkt jobbat av mig!

Målet med denna information är att höja dessa siffror innan jag återvänder hem, så ansvaret ligger på oss båda.

I övrigt har denna dagen varit riktgit bra, trots att det regnat hela tiden. Jag var jätteambitös vid lunchen och ställde mig bl.a. och bakade scones mitt bland övriga stekpannor och skärbrädor - jag vet, jag är dum i huvudet. Pontus var en liten ängel och jag bara tackade och tog emot.

Tog med honom till biblioteket när Toddi kom hem för att han skulle lämna tillbaka någon dålig bok och välja två nya och jag passade på att skaffa mig ett eget lånekort, fast just de böcker jag lånade behövde man inte lånekort till...
Hur som helst, när jag satt där nere på golvet med den första Harry Potter boken i handen (tänkte läsa om alla igen innan sista kommer i juli) så kommer det fram en farbror i 40årsåldern och frågar mig vad jag tycker om böckerna. Jag svarar att jag tycker de är underbara och han förhör mig på vilken ordning de kommer i och han hade läst de första fem böckerna och så tipsade han mig om två andra fantasyförfattare (sånt som ligger dig så långt bort om hjärtat Sara) och plockade fram en bok han tyckte jag skulle låna och så vidare. Härlig farbror måste jag säga. Pontus och jag skuttade iväg i våra gummistövlar till bilen för att ta oss mot Kid's club i U. Village.

Camilla fyller som sagt 2 år imorn (inte 3, hint hint lillebror) så vi behövde köpa presenter till henne. Jag valde snabbt ut ett köksset med mini-köksartiklar men för Pontus tog det ungefär 30 minuter till... Han ville ge henne en playmodrake, små plastriddare och andra saker han visste hon skulle "låna ut". Det hela slutade med att han ville gå till en annan leksaksaffär som hade stängt 35 minuter tidigare och när inte det gick blev han sur. Sen bestämde han sig för en gigantisk hästransport i ful plast som låg långt bortom hans ekonomiska möjligheter, så då blev han ännu surare. Till slut manipulerade jag honom till att köpa plastmat med kardborre... Parkerade framför huset prick 19.00. Då hade vi varit ute i 1,5 timme.

Och hallå, angående LOST. Varför tittar vi fortfarande på den serien, är det för att vi älskar att hata den? Vi vet alla att manusförfattarna tappat tråden för länge sen så varför vill vi se hur det slutar (om det nu nånsin kommer göra det). Antingen kommer serien läggas ner innan det blir ordning på nånting eller så kommer nån ha drömt alltihop. För några veckor sen var det tydligen ett viktigt avsnitt angående Jacks tatueringar men när avsnittet var slut fattade då inte jag vad som var så viktigt med dem, nån som är på min sida? Med risk för att göra någon sur så fick man i alla fall veta hur Locke hamnade i rullstol innan han kom till ön, igår.

Imorgon är det då fredag igen. Denna veckan gick lite fortare än de förgående och jag tror det beror på Oregon-trippen. Pissregnar det inte ska vi till the Zoo med alla tre barnen (jag och Toddi). Tänkte göra fler koppardjur, men jag måste sortera alla mina mynt först. Ska räkna hur många olika quarters jag skrapat ihop hittills.

Ska krypa ner tidigt under täcket ikväll för att börja läsa mina böcker. Håller visserligen på med en svensk deckare men jag brukar ha minst två på g samtidigt, beroende på vilket humör jag är på. Harry Potter lär ju gå fort, så stor text som det är i den...

Kommentarer:

1 Anonym:

Halloj, Lost är konstigt. jag såg oxå det om Jacks taueringar. konstigt var vad det var. Sista avsntet här var när de hittade en folka buss med öl...somsagt antagligen är allt en dröm eller så är det någon som ska skriva en bok.
Nu ska jag åter gå till mitt pluggande...
Ha det bra ta hand om dig. Kram

2 Sören:


Min unga dam,

Intressant att du betecknar en man i 40-årsålder "farbror". När blir man då i dina ögon en "gubbe" för att inte tala om "gubbstrutt"? Själv fyller jag 48 just idag så jag är väldigt intresserad, känsligt ämne det där. Vad beträffar Fantasy så hoppas jag du är medveten om att JRR Tolkien mer eller mindre uppfann den genren. Jag vet att du sett Ringen-filmerna men boken/böckerna är väl värda att läsa, så gör du det när det regnar nästa gång om du inte redan gjort det. Dé vá dé hele! Ha en trevlig helg!

Hälsningar

Sören

3 Sara:

Jag kollar pa Lost pga you know who. Och sen ar jag besatt av att se vem som kommer se till att de kommer darifran. Men jag hatar den glosogde idioten! Vi ses ikvall min favorit - dorren ar oppen. Pussar

4 Johan:

Nä fy! Är oxå trött på Lost nu menn
det går ju inte att sluta titta. argh.... Tror inte att det går att lösa alla knutar på ett snyggt sätt. Som sagt, det är säkert en dröm alltihop.
Ha de bäst syrran, pus pus

5 Mamma:

Jag gav upp Lost för tre veckor sedan. Varför du tittar har jag ingen aning om. Man kanske skulle utlysa en tävling om vem som kan skriva det bästa slutet på eländet.

6 Sara:

Det far bara inte vara en drom. Det ar en alldeles for latt utvag. Jag har mina aningar... Tycker att din ide dar Ylva ar bra, kanske ska knapa ihop ett par sidor och skicka till manusforfattarna. Och Anna - you're L.A cool! Puss

Kommentera här: