HP5

Jag åkte aldrig till jordgubbs-Johan för han fick feber. Hyrde Djävulen bär Prada och bjöd in Lina på filmkväll istället. Så mysigt så.

Mamsen och lillebror var som sagt i Stockholm så jag passade på att bjuda hem Peter, eller han bjöd väl kanske in sig själv... Sockerkaka blev det i alla fall och två timmars trevligt prat om allt från Östersund till Australien.

Fredagkvällen spenderades i Fjärås i glada vänners sällskap. Jag och Frida (mest Frida) gjorde hemmagjord pizza och lätt-ätbara-kakor, pojkarna fick smaka på jelly beans och så försökte jag förstå skillnaden på V65 och V75 men det blev ingen större framgång. Sen var Kaj så snäll och skjutsade hem mig.
När jag kom hem hade även resten av familjen gjort det och min snälla mamma hade köpt leggins och en jättemysig klänning till mig. Ska göra ett besök i den affären nästa vecka när jag och lillebror ska upp till Stockholm igen.

Lördagen vet jag inte vad det blev av med. Jo jag handlade mat två gånger. Och hämtade Fridas alla fyra Harry Potter-filmer. Sen såg jag och min familj de två första filmerna för att sen pausa genom att sova några timmar och sen gå upp och se de två andra filmerna innan det blev dags för att se den femte filmen på bio idag, söndag. Som George sa; you'll be all Harry Pottered out... Ja angående femte filmen så var det ju inte allt för mycket som stämde med boken...

Kommentera här: