"...vi tycker om olika saker..."

För er som inte kan få nog av Seattlehistorier, ta och kolla in min underbara vän Saras resedagbok;
http://www.resedagboken.se/Default.aspx?documentId=3&userId=114116&section=blog
Där får ni fler bilder från våra äventyr, lite andra vinklar på en del händelser och hon blir jätteglad om ni slänger in en kommentar!
Anledning till denna PR är för att Sara lurat över en hög med Enköpingsbor till min sida, även om de inte vågar erkänna det, så vet jag allt att de läser...
Tyvärr kan jag ju inte se vem som läst (eller ja, det kanske är bra för den som vill vara hemlig), om de inte skriver en kommentar, så ibland blir jag förvånad när folk där hemma vet vad jag pysslar med trots att de aldrig lämnat några spår efter sig. Och sen finns det de som jag tar för givet att de läser men som inte har lika bra koll...

För att komma över på något halvt otrevligt så har mitt 23 månaders barn bestämt sig för att potträna sig själv. Vad käckt, tycker ni. Det tycker inte jag. För det är ju inte så att hon skuttar iväg till toaletten, gör vad hon ska, torkar sig, spolar och tvättar händerna. Här rivs bara blöjan av i ett hujj utan förvarning och ibland kommer det små presenter. Idag kom en stor. På heltäckngsmattan. För mycket information? Det är min vardag.

Och jag hoppas verkligen inte ni tror att jag sitter och rullar tummarna så fort två barn sover och det tredje är på play date. I vanliga fall passar jag på att vika tvätt eller tömma diskmaskinen. Idag bakade jag en sockerkaka med apelsinsmak. Jorå riktigt präktig blev jag där en stund. Sen vaknade barnen och jag har fortfarande inte hunnit smaka på den... Kanske borde smyga in i köket och skära av en bit... Fast Toddi äter bara skalkarna... Skulle ju se dumt ut om jag tog en mittenbit... Men det var ju jag som bakade den...

Pontus åkte till sin farmor och farfar ikväll så de två resterande dagarna har jag bara flickorna. Ja men det låter ju skönt tänker ni, men se där har ni fel igen. Är inte Pontus hemma måste jag leka med Camilla hela tiden och det är inte roligt. Ja det kanske är därför jag är här, men hur kul är det att plocka upp 140 plasthästar eller torka upp vatten från köksgolvet för att sen hitta all vikt tvätt helt ovikt på golvet?? Då läser jag hellre om Gossie och Gertie 5 gånger i rad (det är två små ankor som är bästa kompisar för er som inte är insatta i amerikansk barnlitteratur).

Appropå litteratur så fick jag paket från mamma idag. Jorå nog var det Alvadon, bokrea-tidningar och POLLYGODIS i det. Och sen förstår ni så låg där tre reflexer, en till varje barn. När jag fick demonstrerat för Pontus vad det var för någonting (genom att stoppa in honom i ett mörkt garage och sen lysa på honom med en ficklampa) ville han inte släppa den. Är inte det tragiskt att en snart femåring inte vet vad en dinosaurie/drake-reflex är? Det vet ju alla svenska barn.

Ikväll blir det LOST och jag kommer inte fatta nånting... Var är ni i handlingen där hemma?

Kommentera här: