Hej Hisingen

Torsdag 23 augusti Drog på mig mina högklackade stövlar och tog mig in till Göteborgs-Posten där jag hade en anställningsintervju. Det gick så bra så och jag gick därifrån med en tung kasse med utrustning. Kärran bestämde vi att jag skulle komma och hämta nästa dag då jag skulle åka spårvagn till mammas jobb. Hade det varit varmt på pendeln till Göteborg var det ännu varmare på spårvagnen till Östra. Kände mig inte alls lika fräsh som när jag gick hemifrån bara några timmar tidigare. Hur fick jag idén till att gå runt i högklackat hela dagen förresten? Jättedum idé!

Morsan och jag åkte i varje fall till Floda för att träffa Richard som hade permission från Kosovo (och hans familj såklart som inte hänger i Kosovo). Nytillskottet Cassy (hund) stod för kvällens underhållning och det skötte hon galant.

Fredag 24 augusti Niklas fick upp mig redan halv nio för att köpa almanacka, fika och umgås. Alexandra sprang på oss där vi satt i solen på Snäckans uteservering. Jag fick mig en snygg rand i nacken. Eftersom jag ändå börjat dagen med att vara social fortsatte jag med det under eftermiddagen också. Jag och Frida knödde in oss i ett provrum på H&M, där jag kom fram till att inget fanns i min storlek. Antingen för litet, för stort eller för litet OCH för stort samtidigt...

Så skulle vi då in och hämta min tidningskärra hos GP. Låg i fel fil vid Nordstan och hamnade i Lundybytunneln innan vi kom rätt igen. Vart man än ska i Göteborg så hamnar man på Hisingen, det bara är så. Period.

Efter solnedgången blev det bowling med Frida, Sanna, Calle, Caj och Patrik (jag vann av tjejerna och kom 3:a allt som allt). Kvällen slutade med en McFlurry Cornetto Choklad, hos den Gyllene Måsen.

Kommentera här: