Farligheter och sjukdom

Tisdag 17 apr
Dagen gick nästan smärtfritt, vi blåste såpbubblor i trädgården till 17.45 då Toddi kom hem. Efter middagen fick jag för mig att ta en joggingrunda med digitalkameran (så jag har nåt att skylla på när jag blir trött). Började bra. Sen tog batteriet slut i kameran efter tre bilder. Tappade mp3-spelaren på ett flertal ställen. Mygg attackerade. Joggade jättehurtigt tillbaka till huset. När jag släpat mig upp för trappan lite graciöst upptäckte jag att jag tappat husnyckeln... Hade tagit loss den från nyckelknippan för att slippa ha alla nycklar med mig... Lämnade kameran och höjde volymen ännu mer i hörlurarna och promenerade tillbaka samma väg som jag just kommit. Efter 30 minuter av stirrande ner i marken hittade jag den lilla guldiga nyckeln till slut. Lääängst bort på grusspåret låg den. Längst bort jag varit. Började skymma och myggen blev bara fler och fler så med nyckeln stenhårt i handen joggade jag hem igen, lagom röd i facet. Markus blev imponerad av att jag hittat nyckeln. Måste säga att jag var lite impad själv.

Jag säger ju att det är farligt att motionera! (Vi har det till och med på band)!

När jag väl skulle gå och lägga mig, låg inte min bok där den skulle. Nej för den hade jag ju lagt utomhus i en av trädgårdsstolarna tidigare under dagen. När jag hittade den var den genomdränkt av regnet som öste ner... Den ligger fortfarande på tork 24 timmar senare... Biblioteksbok dessutom. Bra jobbat Anna.

Onsdag 18 apr
Idag har bara varit en sån där dag man vill glömma. Flickorna har gnällt all sin vakna tid. Alla barnen och jag själv somnade en stund under dagen. Jag har haft apaont i halsen hela dagen + muskelvärk (dels från springandet igår) + gröt i hela huvudet. Markus kom hem med frossa och Camilla spydde fyra gånger på köksgolvet (som tur var hade jag slutat jobba då). Nu verkar hon på topphumör dock... Kul för henne...

Får se om jag orkar hålla mig uppe till LOST. Kan ju vika lite tröjor tills dess, lär ta 1,5 timme med den farten och energin jag har just nu.

Idag är det exakt 8 veckor kvar tills jag kommer hem (för mig), vilket betyder att det bara är 8 helger kvar, vilket betyder att jag börjar få panik!

Kommentera här: