Pirat vs. Prinsessa

Ivy - "I think she should be a princess"
Heather -  "How come?"
Ivy - "Couse she IS a princess" 

Ivys mamma frågade mig vad jag ville vara på halloween. Jag svarade pirat och då kom Ivys lilla söta kommentar. Fick även höra att jag kunde låna en av hennes prinsesskronor som hon hade kvar efter sitt prinsesskalas. Fast hennes mamma (kanske låter bättre att såga Heather) sa att de hade ögonlappar och en pappegojja jag kunde låna också så det var upp till mig. De ska ha ett stort halloweenparty på lördagkväll mellan 17-20 och kostym är obligatoriskt. Jag har väl tackat ja... Har ändå inget för mig då och det kan vara roligt att få uppleva lite äkta, amerikanskt halloweenspökande. Vad jag har hört så är deras hus överdekorerat varje år med läskiga saker. Upp till bevis! (Och för er som är lost bland alla namn så är Ivy Pontus 5-åriga kusin.)

Skojjade efter matan om att jag borde tagit med min supersnitsiga alvklänning med tillhörande mantel... Eller min balklänning, för då kunde jag ju ha varit prinsessa... Toddi ba; be din mamma skicka dem båda nu med en gång! Jag och Markus bara tittade på varandra och skakade på huvudet. Toooo big, toooo expensive, toooo late, toooo crazy... Sen tyckte hon att jag också kunde vara Dorothy eller att jag och Camilla kunde klä ut oss till tvillingar... Jag bara tittade på henne... "Never seen the movie 'Twins'?"
Blir nog en tripp till Party City igen på lördag, för att kolla in den piratkostymen igen. Efter teoriprovet.

Igår satte Toddi tre rosa rosor i mitt badrum så nu doftar det jättegott! Och när jag satt och tittade på Gilmore Girls kom hon ner och frågade om jag ville ha en sockerkaksbit (hon hade bakat tidigare under dagen). Tackade ja och fick en tjock bit och ett glas mjölk. Kände mig riktgit bortskämd under min filt.

Och på fredag har jag och Samirrah fått i uppdrag att laga middag. Några förslag?

Kommentarer:

1 Mamma:

Skulle ni inte ha Tacos?

2 Josefin:

Hur går halloweenfirandet? Jag blev så sugen när jag läste detta så jag vill också gå på party, om jag så ska ordna det själv eller crasha någon annans! Hoppas att du är prinsessa! kram

Kommentera här: