Måndag förmiddag

Igår fick jag tag på min 23:e quarter. Minnesota. Fast alla finns inte tillverkade än, så det är lite svårt att få tag på dem då. Men jag jobbar på det.

Sören - för att jag ska ingå i familjens försäkring behöver jag ett kökort för Washington state. Just nu har jag mitt svenska och mitt internationella körkort, men behöver även ett tredje...

Har nya frimärken nu, så nu kan jag börja skicka kort och brev igen, var lite strandsatt där ett tag.

I övrigt inga planer för veckan, möjligtvis träffa Sara om vi båda har tid och ork. Lördag blir det ju teorin igen så jag får väl läsa på lite denna gången. Får väl ta och köpa mig en piratkostym på Party City också. Och så blev jag sugen på att hyra The Lake House som Daniel tipsade om. Stod och tittade på fodralet förra gången jag hyrde film. Och sen får jag väl så smått börja samla ihop lite pinaler att stoppa i min nyinköpta, röda resväska inför Hawaii. Imorn, om två veckor är jag där! Så jag har visst planer aftar all.

Funderar på det här med förlängning flera gånger om dagen. Om lillebror kommer hit stannar jag med all säkerhet. Och stannar jag, funderar Emma på att stanna (fast kanske inte just här). Och Daniel förlänger sitt år i januari till nästa januari. Sara vet jag inte. Men även om hon bestämmer sig för att åka hem efter sitt år är hon ju här hela nästa sommar.
Samtidigt som jag jättegärna vill stanna här så tänker jag på allt där hemma. Fast å andra sidan så kommer inte den här möjligheten igen. Sjävklart saknar jag er där hemma men de riktiga vännerna finns ju kvar när jag kommer hem igen. Bara ni inte går och gifter er eller skaffar barn eller något annat drastiskt så kan det fungera. Så inga sånna dumheter! För jag vill vara med när de dumheterna sker!
Mycket kommer ju ha förändrats i vilket fall även om jag bara stannar ett år. Så två år kan väl egentligen inte gör någon större skillnad?
Jag har det verkligen bra här och jag skulle bli jätteavundsjuk på nästa au pair om den kom och tog "mina" barn. Jag var ju här först! Och stannar jag två år kommer Desirée vara äldre än vad Camilla är nu när jag åker hem. Kan knappt föreställa mig det.
När jag kommer hem kommer ni tycka att jag har förändrats. Det kommer ni med ha gjort, även om ni inte märkt det själva.

Har egentligen inget vettigt att skriva, men Camilla sover i min säng och de andra tror jag sover de med och jag har redan städat köket så här sitter jag med datorn i knät i TV-rummet. Kan ju alltid plocka upp de pussel som ligger på golvet, men det lär väl ta max 27 sekunder och sen är jag sysslolös igen.
Det knakar i huset hela tiden för värmen är påsatt. Akvariepumpen susar som vanligt. Måndag förmiddag är verkligen händelserik.

Nu vaknade Camilla. Vi ska lägga pussel.

Kommentarer:

1 Linda:

Anna
jag lovar ska inte göra några sådana dumheter fören du är hemma:P Hmm men man vet aldrig ur de blir med att flytta:P Men jag lovar att förvana i god tid innan!;)
Men jag saknar dig!!
puss

2 Josefin:

Jag ska lösa ditt bekymmer. Äter man vid tolv och inte har ätit frukost är det brunch. Inte riktigt breakfast och inte lunch men brunch. En smart kombination och man ska helst äta en massa frukt och yogurt.

Kommentera här: