Oallmänbildad

Tänkte bara tillägga att gårdagen (måndag) började med att jag smällde vänster ringtå i garderobsdörren så det började blöda. Har ett litet plåster där. Haltade halva dagen. När jag sen skulle spänna fast Pontus i hans bilstol klämmer jag vänster tumkött så DET börjar blöda. När jag senare på dagen sköljer av diskhon med duschmojjen klämmer jag vänster lillfinger. Inte min dag.

Blev uppvärmd soppa (som Larry gjort, jag vet att det är fusk) och pannkakor (de gjorde jag faktiskt själv) till middag igårkväll. Det blev tomt på tallrikarna den gången med.
En liten parantes bara; Pontus hostade så hårt att han kräktes mellan soppan och pannkakorna... Halvmysigt mitt i maten men vad gör man? Han kan ju inte hjälpa att han är sjuk.

Desirée fick även fem sprutor hos farbror doktorn. Jag var glad att jag inte följde med, för enligt Toddi har barnet aldrig skrikit så mycket i hela sitt liv.

Jo sen måste jag ju tala om för alla att jag kläckte värsta dumma kommentaren i bilen utanför Target i lördags. Jag och Sara satt och lyssnade på 106,9 julkanalen. Så börjar en av sångerna och de sjunger "Nooooeeel, Noooooeeeel". Min fråga rätt ut i luften lyder; vem är den här Noel, har jag missat något nu igen?! (Började fundera på om jag glömt någon apostel). Sara svarar kolugnt att Noel betyder jul på franska. Där ser man hur allmänbildad jag inte är... Men jag hoppas på att någon som läser detta inte visste det och nu inte behöver känna sig lika dum som jag gjorde. Låtsas bara som du alltid vetat det.

Som sagt så stannade Pontus hemma från skolan idag. Det var inte så uppskattat från mitt håll. Han bråkade hela dagen med antingen Camilla eller mig. Tar på krafterna att käbbla med någon i närmare tio timmar. Jag tror dessutom att jag håller på att få min 12:e förkylning. Haft ont i huvudet sen 11 och dubbeldos av alvedon hjälper inte. ÄNDÅ satt jag kvar när jag slutat, för att knåpa färdigt med en tiger i cenitlera istället för att fly ner till mitt rum.

Medan jag bytte blöja på Desirée, bestämde sig tydligen de andra två för att gå ut. Så när jag kom ner för trappan står ytterdörren öppen och Camilla och Pontus är ute och leker i bara gummistövlar (eller ja de hade sina vanliga innekläder på sig). Jag blev jättearg, men insåg mest sen att jag blivit rädd att Camilla kunnat gå ner på gatan och bli överkörd.

Pontus åkte även i sin första time-out för min del. Han har varit i dem en hel del men jag har aldrig satt honom där. Det gjorde jag idag, då ungen kastar bollar på sin äldsta lillasyster trots tillsägningar. Jag satt dessutom och matade den minsta och kunde inte riktigt ta tag i situationen. Sen fick han sitta där tills jag var klar med matningen.

Okej nu har jag nog inget mer ointressant att berätta. Skulle väl vara att jag har ett gigantiskt hål i min ena raggsocka...

Avslutar med att säga att jag tycker ni blivit sämre på att kommentera. Kanske beror på att innehållet inte är så intressant att kommentera, men skriv då och säg att jag ska skriva något mer intressant!

Kommentarer:

1 Emma:

Ah, cernitlera, var kan man hitta det? Finns det pa Michael's? kram

2 Helena:

Yo Dude,
Nu ar vi i samma land igen. Mina barn ar som vanligt trode de skullae vara mer blygga menn ike det. Kramar och pussar och lek. Ska in till Boston imon med den nya AuPairen. Ha dt bra Kram Helena

Kommentera här: